Thursday, August 4, 2011

Antara Tahajjud dan kitab cinta

Ntah apa2 je aku punya laptop ni. Tetiba je tak boleh baca my camera's memory card, dah cuba byk kali since this afternoon. Ni dah dekat tgh malam, baru teringat nak google. Ha ah yek, camna aku boleh tak terfikir. Dulu boleh je connect my camera ngan my lappy to transfer the photos hehehe....

Hari Isnin aku pulun menyiapkan my paper's corrections. Makin aku baca references, makin aku confuse. I kinda not confident with my result pun ada. Sebelum aku mengalami Permanet Head Damage baik aku hantar je my corrections to my spv. Kita tunggu apa komen dia. Gara-gara paper tu juga maka hari pertama puasa aku berbuka dengan Maggi aje tau at 5:15pm.

Maggi tu dah expired tau !!! Kesian kan kat aku kan. Memang lepas tu sakit perut jugaklah. Nasib baik tak ceret beret. Padanlah muka aku jugak kan. Bila dah submit paper tuh, aku naik the last bus and safely arrived at home at 9:40pm. Aku lapar lagi hehhe, maka aku perhangat ikan goreng leftover from majlis kesyukuran and jugak the leftover sambal bilis and tumis carrot and capsicum and ngap.....

Hari selasa aku agak lesu, yelah tak larat nak bangun sahur. Lagipun agaknya coz penat memerah otak the day before. So I just stayed at home. Tapi at around 1pm, alamak!!! sedih lah pulak-kena terimalah bila tiba masa itu huhuhu, Nak buat camna kan So aku 'berbuka' dengan juga bekal lauk majlis kesyukuran harituh-gulai ayam+nangka, cuma aku serikan dengan beans :)Spv aku email suruh hantar the copy to third author in Adelaide pulak. So aku layan ke ajelah. Malam tu aku browse internet, macam teringin pulak nak tengok Tahajud Cinta. Yelah baca dalam paper ada kontroversi, then pasal Eman Manan dengan senaman harimau pulak. Huish ramai betul pelakon hebat dalam cerita tuh. Untung Eirma Fatima-Ada Fazura, Fauziah Gous, Tiz Zakiyah, NOrish karman, Eman manan, Ahmad tarmimi, Zeila jalil, Dira abu zahar, Melisa saila dan Jins Shamsudin. Eh! Lupa ada Remy Ishak la jugak. Malas nak cari sinopsis. Watak utama rasanya Fazura pakai tudung yang mengambil syariah law di Cairo, tapi telah menipu parents kononnya ambil civil law di London. Dia macam ingin memperjuangkan hak wanita. Kawan baik dia Fauziah ghouse yang dalam dilema terpaksa bertugas dengan ustaz yang beristeri 4. Ustaz tu agak misteri juga tak tahulah dia nakkan si fauziah tu meneruskan perjuangan dakwahnya bersama anaknya si Remy atau menjadi bakal isteri ke-4 nya. Ya dia dah ada isteri 4, sebab tu lah isteri-isterinya macam kerisauan, takut diceraikan. Aku tengok pergerakan senaman harimau tu ala2 pergerakan dalam yoga pulak. Whateverlah Cerita tu baru ada 4 episod.

Tetiba aku teringatkan OST cerita Fazura yg bertudung tapi dengan mamat Indon. Rasanya KItab CInta. Bila google confirm ada. Wah sekali tengok sudah terpaut jalan ceritanya. So, bermaratonlah aku hingga hari Rabu. Pepandailah manage masa. Sambil tonton, sambil bukak window lain, sambil jugak lipat baju....Jalan cerita best, pelakon mantap dan skrip pun ok. Ada lah beberapa kali I need to shed my tears...sob sob sob. Tapi ending macam tergantung pulak, selain ada beberapa scene macam tak logik. Contoh, dah tau tak boleh berdua-duaan, kenapa nak buat jugak. Selain, Si Mamat Indon yang sabar berbulan-bulan di Malaysia menunggu dinikahkan, dan dah 2 bulan baru nak kuar umah jenjalan hehehe. Apapun, aku promote cerita ni kat kawan aku. Dia suka Fazura sebenarnya. Katanya Fazura tuh berwajah pure Melayu. Dia jugak cakap Norish Karman dan Maizurah Hamzah juga berwajah Melayu. Alamak! tu Singaporean kan. For me, Maizurah Hamzah tu berwajah Melayu klasik. Aku cakap Umi Aida pun nampak klasik. Tapi dia kata Umi ada kacukan siam..pulak!!!!! Whateverlah, so semalam aku 'bersahur' dengan leftover food, roti paratha and my housemate's cheese cake

Then, aku 'berbuka' dengan baked chicken wing with beetroot

Coklat lindt ni made me drooling pulak. Haish.....

Eh! tinggal 3 biji ek ? Beli lah kat Priceline. Kalau lagi 1-2 bulan nak expired harganya murah hahaha....\
Jemput makan............opps lari !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Dengan ini saya memohon maaf jika ada sesiapa yang terliur atau mengidamkan coklat ini di bulan Ramadhan. Nanti nak raya saya mohon maaf lagi ;))....

Manalah spv aku tak bagi response pasal my paper nih. Third author pun senyap je....

No comments:

Post a Comment