Wednesday, March 7, 2012

Sardin busuk

Ni menu last week. Sambal sardin hancur...tapi sedap coz guna red hot chillies...


Memang lapar giler masa masak ni. Biasa housemate kami Si American n German tuh before 9 dah naik atas. Tapi on that nite depa masih lepak kat dining room tgk tv. Susah aku nak masak coz depa lepak kat dining table...Dah la takut depa tak tahan bau sardin. Pulak tu aku terpatahkan handle nak buka tin sardine tuh. Guna can opener pun tak boleh...At last korek je la sardin tu..tu yg hancus....Mesti si American tu geli tgk my food nih..

Actually haritu kanda cerita dulu masa aku stay with another german housemate, dia tak jadi nak ngap Pizza dia gara-gara bau ikan masin yg aku goreng. So aku kesian pulak dengan pencemaran bau..so sekarang ni aku mmg kena tahan selera la kalau nak makan ikan masin or ikan bilis huhuhu....Nanti pengsan pulak my American housemate tuh. Haritu kami dah cakap our style or cooking and our food and remind her of the bilis/anchovies...Dia kata once a while oklah...Rasanyakan mmg dia takkan tahan dgn bau bilis coz on 05/03 dia tanya kanda apa beza bilis and sardin....Kalau dah bau sardin haritu pun dia dah fenin..inikan pulak bilis hehhee...

Aku teringin sangat nak makan corn chips with mashed avocado n sour cream...yummmm


Wah gulai ayam using red hot chillies and sambal belacan....burrrrrrrppppppppppp


Kelakau kan... kuskus letak kicap. Aku malas masak nasi. So kuskus ni senang je. Didihkan air sikit, curah sikit cumin+white pepper, then curah kuskus....gaul hingga kembang. Then leraikan guna garfu....

So kiranya last week aku banyak makan food ulang tayang je la. Berminyak dan berlemak pulak tu hehehe...Dahlah hujan je, I missed my morning or evening walk. On friday aku stress sangat pasal kawan aku tula yg anggap aku spv dia tuh ;)...So I really need somebody to talk to. Somebody that I trust....Rasa macam nak contact Cik Olyn je coz dia kan tau kewujudan my blog. So mungkin dia faham apa yg aku lalui...ye ke Cik Olyn :P...At last I called somebody who know my friend's problem too tapi sikit je la. Tapi dia kat woolies pulak. So dia janji nak jumpa esoknya. So on Saturday pagi2 tu aku pi jumpa dia kat harbour. Wah dah siap belikan kopi tuh....Alamak lupa lak say thanks...Then, aku jalan kaki ke city beli burger then pi uni.

Petang tu ada makan2@my friend house...ada macam2 makanan u. Tak kuasa aku nak senaraikan n amik gambar. Seronok sangat jumpa kawan2...recipes, gossip gossip, shopping, study progress n difficulty selain gelakkan orang la hehehe...Majlis tu suppose start at 5pm, so aku budget dalam 5.45pm aku sempat la kejar the last bus....Tapi it only started lepas pukul 6pm. Tapi takkan aku nak tinggalkan majlis pulak tanpa makan kan hehhee....So, confirm lah..bus dah takde. Memula ingat nak tumpang kawan either yg stay nearby my house or Cik Olyn ;)))...Tetiba aku terpikir, aku kan dah seminggu tak exercise, so kan elok aku balik jalan kaki...dah lebih setahun aku tak jalan kaki ke uni or balik dari uni. So dalam hujan renyai aku pun baliklah..I really enjoyed the walk. Rasa tenang je masa jalan tuh, bila sampai rumah rasa segar sangat... It only took me 30minutes...dulu 40minutes you...Bila balik rumah, terus tanya kanda..tak pi ke majlis tu. Dia jawab dengan nada bengang "Haram hukumnya makan orang tak jemput". Aiyo..sister orang tu dah sms la. Dah hp hang yg mahal tapi bengong tak boleh terima mesej janganlah marah2....Ingatkan dia dah ok, out of sudden dia bebel pasal tu lagi.."takkan nak call orang tu ada hantar mesej ke tak."..Aku pulak dah naik bengang and cakap "Dah tak dapat dah la...". then esoknya pun dok cakap pasal mesej tak dapat lagi dan juga tak berjawab. Siap cakap aku tak jawab mesej dia..entah bila tah, aku pun tak tau. Yelah kot hp murah aku tu pun bengong cam hp mahal dia tuh hehehe....Yang bengangnya bila dia kata "Tak tahulah memang betul tak dapat atau sengaja tak jawab". Dah dia yg tak terima mesej apa kaitan dengan aku tak balas mesej dia...grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

on 06/03..aku makan the leftover gulai with lempeng for my brekky....Oklah lempeng takyah susah2 nak uli paratha. The previous nite my Indian housemate buat paratha..sikit pun tak offer kat aku, tapi kawan gaduh dia tuh dia offer pulak.....

on 04/03 our American housemate baked her own herbs bread...So aku cakaplah it looks good. Dia jawab It would be selfish if i don't give it to u. I'll give u some after cutting it....Korang tau dia bagi aku besar mana??????
.
.
.
.
.
.
.
,
.
.
.
.
.
Sekeping?

TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!

1/2 keping?
Pun TIDAK !!!!!!!!

secubit je...percayalah SECUBIT SAJOR.....

tupun lebihan yg dia potong tuh...ala yang mungkin masa potong kepingan kecil terlerai tuh....dah macam crumbs je...................

Kedekutkan....bukan saja kedekut malah selfish..............Bab selfish tu episod akan datanglah :P

No comments:

Post a Comment