Monday, November 1, 2010

Kerana stress, maka aku TER dot dot dot....

What a busy and hectic life last week. Sampai ada satu hari tu saya hanya keluar bilik untuk pergi bilik air sahaja dan lansung tak masak. I had breakfast, lunch and dinner with only bread and sunflower oil spread. I was really stress. In fact sometimes I felt dizzy and rasa mata nak terjojol keluar. Tidur lambat, memang susah nak lelap la. Tidur awal dengan niat nak bangun awal pukul 3/4 pagi pun tak boleh...terkebil-kebil. Lagi sakit hati, kepala sakit belah kanan...and it did affect my eyes too. Well...headache due too stress and of course menstrual syndrome lah...

Due to that, I took a break on Saturday and did my stress therapy...what else? Shopping of course hahahaha....Janganlah jealous ya dengan hasil tangkapan saya di Sydney. Saya tak shopping benda mahal. Hanya inilah yang saya mampu beli....

Caps for my cousins...boys of course

For my uncles, yang mahal sikit hehehe...

Small bags for my gals cousins

Kangaroo bag for my 2 years old cousin

And for my aunties......................................
Huhuhu...Actually I plan to buy clock for them with opera house or Sydney harbour bridge as background, but yilek...Later, maybe... However I bought these shoppings bag for my Uwan and maktih, who are my mum's auntie and cousin.

See the difference of the size between the small bag and the shopping bag.
You know what, I think the previous year pattern is better compared to current pattern. Here is last year pattern....
These pensil case for...hmm....I don't know. I just bought it hahaha. Ingat nak bagi to my cousin yang baru jadi cikgu, tapi macam tak sesuai. Nanti apa pulak kata student dia, cikgu pakai pensil case ada kapla binatang...

These fridge magnet will be distributed to my aunties too. Susah betul nak cari design ni...last year bersepah...
Here are key rings for my friends and sesape sahaja yang aku jumpa hahaha...



and these key rings for adik2 opis. These key rings mahal lagi compared to the above...poyo je kan ayat tuh..padahal lebih 5o posen je hehehe...Tapi key rings kat atas tu lagi cute kan :)

Semoga depa tak buat muka toye and poyo lagi bila this time aku pi opis dengan tangan berisi hahahaha...Tapi takut jugak, manalah tau depa cakap benda ni je beli kat OZ...murah pulak tu. Hello adik...sib baik aku belikan tau, tak pasal2 nanti aku jadi buruk siku pulak kan hahaha...Kalau depa tak mau, ramai lagi yang nak....Whatever...tu hanyalah imaginasi aku je hehehe...Walaupun bukannya branded items, rasanya masih ada lagi yang akan appreciate this cheap items...yang penting masa aku beli ini, mereka tetap dihatiku ....hehehe ayat poyo lagi. Tapi kan, dimanakah akan ku sumbat semua ini ????? Dah timbang tau, tepat 5 kg...Hehehe sakan dok timbang barang, macamlah nak balik esok...lambat lagi lah ;))

Untuk sesape nak pi shopping souvenir di Sydney, pergilah ke Paddy's market.

Kebanyakan kedai souvenir di sini adalah milik orang Turki dan Cina...Aku banyak memborong di kedai Turki yang bawah ni...Tauke kedai tu gelakkan aku coz dah dekat 1 jam masih terkial-kial keluar masuk kedai dia dan tak boleh nak decide nak beli apa walaupun ada list yang panjang hahaha...Siap kata aku mesti ramai relatives dan mesti miss my family. Yup....you are absolutely rite....
Hehehe macam Pasar payang dan Siti Khadijah je kan hehehe...Pasar buluh kubu pun cantik lagi kot. Takpun macam kedai di sempadan je kan...Padang besar...eh! No no, aku mana pernah pergi situ. Yang di Kelantan tu apa ye...bukan wakaf che' yeh, tu kalau nak beli buah and brooch murahlah....bukan Pengkalan kubur.....Ha...Rantau panjang...

Selain souvenir, depa ada gak jual pakaian, kasut, beg, jewelery, rambut palsu, buah-buahan dan sayur-sayuran etc. Macam gambar bawah ini ada sun glasses and brolie ....brolie tu apa??? Umbrella lah.
Ugg boot yang fofular pun ado....

Topi koboi mau????
Kaki opps ...skin socks pun ada dijual...


Yang pastinya, aku kalau masuk tempat ni mesti sakit kapla coz selain rimas ramai orang, serabut tak tak tau nak beli apa walaupun bawak list huhuhu...Gambar ni diambil pukul 11am, so tak sesak lagi. Kalau dah tengahari nak berjalan dan bernafas teramatlah susahnya. In fact, be extra careful with your bag/purse/wallet. Beware of pick pocket...Market city yang terletak di bahagian atas Paddy's market ini pula shopping complex yang menempatkan outlet for popular brand in OZ such as Esprit, Giordano, Cotton On, Supre etc.

I went to Sydney alone...senang pi sensorang ni. Takla makin stress bila pergi dengan orang yang suka control kita ni, pulak tu berkira or cerewet sangat bab2 makan ni. Tak cerita pasal makan macam tak lengkap pulak. Kali ini aku pi makan lagi at the Indonesian cafe....here is ayam bakar and of course sambel pedas....

No comments:

Post a Comment