Thursday, December 31, 2009

Minggu keduo kek kampung

Minggu kedua den poie Secret recipe untuk melantak set stewed aussie beef


n my nephew having his tomyam kung.


hehe, macam nak pocah porut...sesudah heh kami tapau je si tomyam itew. Then, poie urut kaki/refleksologi.

http://khalifah.forum.st/forum-sembang-f1/urut-tapak-kaki-t58.htm

Point pada tapak kaki ni mewakili organ pada tubuh kita ni. So, sesape yang sakit di point tertentu di tapak kaki anda boleh mengagak sendiri apa masalah anda. Menurut si tukang urut tu den prob kat leher/tengkuk n banyak angin, patutlah selalu kapla angin n naik angin hehe…Banyak toksin tuh, hish kena jaga makan n bersenam n amalkan gaya hidup sihat ni.
Ha, bilo nak start tuh ????

Konon nak buat kerja di Perak Hari Selasa tu, nak dijadikan cerita diarea lak…lomah gilo. Agak eh pasal makan banyak, pulak tu makan joruk Penang. Bilo dah urut, sistem penghadaman pun ok...so lancar jolah membuang segala racun dalam badan hehe. Memang minggu tu berat den turun 2 kilo.

Sompek gak den buek facial treatment di Holis%#*. Tapi bilo pikir balik rugi gak, bayar RM125, tapi orang tu buat sekejap je tak buat betul2 pun untuk buang white/black head. Malah tak guna steam pun. Yang paling mengejutkan, air basuhan untuk span yang diguna jarang diganti dan tiada kain khas bagi setiap pelanggan. Maksudnya, kain yang saya telah guna, akan diguna oleh pelanggan lain. Silap2 hanya dibasuh seminggu sekali. Yang bengangnya, staf di situ tidak professional apabila ketawakan debu2 kuning yg terbentuk di muka saya selepas rawatan resdung. Sangat berbeza jika buat facial treatment di Dermalog#* yang mana dengan harga yang hampir sama, pakej tu lengkap dengan urutan muka dan belakang badan, steam sejuk untuk muka pori besar, kain khas bagi setiap pelanggan dan sinki di dalam setiap bilik rawatan.
Lopeh ber'facial' tu apo laie..sesi makan2 la...double cheese burger McD lak.
Hari Khamis lak, den turun soromban nak cari beg bosar + ngepos barang kengkawan. Hehe...makan g, this time I had Chicken Rice Shop-bbq chic.
Hari Jumaat, sajo nak surprise kan mak den bawak poie Cameron Highland. Ponuh mencabar boto…dahlah highway banyak keto, berhonti sarapan kek rawang pun susah nak parking n cari mejo nak makan. Pulak tu, jam gilo di Cameron Highland..ado ko patut biaso boleh 10-15min dari Brinchang ke Tanah Rata, ni maun eh 1 jam. Longuh kaki den….Dahlah tak booking hotel, jonuh gak cari hotel ..kalau tak mahal, fully booked. Padan la muko kenapo poie tak plan boto2, main terjah jo. Sesudah heh kami menginap di Inn yang hampeh bilik air diluar, takde Tv, towel, sabun, etc dengan harga rm150 for two double deck bed. Apa2pun bangunan n persekitarannya cantik. Kami pi Rose valley , Cameron Bharat Valley menikmati tea n scones n Mardi Agro Park.

Psst..gambar ateh kek Cameron, yg kek bawah nun kek Melako.
Kek Cameron Bharat Plantation tu saujana mato memandang ladang teh eh.

Den suko boto boli teh pelbagai perisa tuh. Raso eh si green tea tu produk terbaru, last year takdo pun.
Kami juga sempat singgah di pasar mlm Brinchang membeli dried strawberry. Hati2...there are two types of dried strawberry yang disalut ngan madu je, tapi ada gak yang disalut ngan madu+gula.
Setelah sekali lagi menahan sabar dan lenguh kaki, destinasi terakhir kami adalah Kea Farm utk membeli sayuran n fresh strawberry n of course dried fruits such as bitter melon, roselle, pessimon n cherry tomato.
Di sini juga, akhirnya aku menemui kimchan goreng...yg sungguh yummy!!!
Psst..ok gak guno scheduled post ni kan.
So now, masa untuk mendobi/jadi cleaner/organiser/surfer and back to work....


3 comments:

  1. Ewah...sakan ekau berjalan yo jah...aper pun happy holiday n new year...

    ReplyDelete
  2. kak,,eseh tongah kebulor ni..lapa la plak nengok menu2 tu..kak x goli ko wat urut kaki tu..??hehe

    ReplyDelete
  3. daela...memang sakan jalan, sampai longuh2 lah. Happy "..." and happy holiday to u too...

    Hisham, lapa yo..silolah ke secret recipe yang berdekatan hehe. Tang urut tu, memang mulo2 goli. Tapi yang tak tahan eh bilo sakit. Kono gak control macho bilo minah thai tu kata "sikit saja kak"...Hah ko tak nak try ko..

    ReplyDelete