Thursday, December 29, 2011

Sleeping with the enemy ............

Apakah itu?

Hish....siapalah punya katil yang bersepah tu......E...eh............apa benda yang gelap di tengah tu. Kita zoom sikit ya....................



Hah tak terperanjat ke, bila ko sedar dari tidur ko ternampak Cik Spider besar tidur bersama........or should I say nak study and sleeping together hehehe...Actually before aku tidur aku dah nampak spider ni kat dinding. risau jugak, tapi bila aku amati, ni bukanlah tarantulla mahupun the killing red spider, so aku malas nak layan....lagipun aku dah ngantuk sangat. Masa tu dah nearly 2am. Pukul 5am, nak bangun subuh and ready for boxing day sale......opss kantoi bangun subuh lambat. Anyway, I was so grateful, nothing happen to me...Tau tak that spider siap buat sarang lagi at the crumple paper next to my pillow..............Aku rasa spider tu sakit, bila aku tonyoh2 dia, dia gerak sikit je. Maka aku bungkus dah buang dalam waste bin hehehe.....

Psst...selain spider tu, korang tak perasan ke kertas-kertas yang banyak tu. Kira aku study mautlah from 24-26/12. Actually, aku jumpa beberapa artikel yang related to my work in early morning on 24/12 . So aku try nak fahamkan their model and evaluating it. Tapi susah sangat nak dapat the form as expressed in the literatures. Actually on that day sepatutnya aku pi shopping groceries and cuci mata for christmas sales before zuhur. Tapi end up aku pi lambat coz masih tak dapat the same expression. Kalau boleh tak mau pi shopping, tapi aku nak makan apa pulak nanti, woolies tutup 2 harikan. Balik shopping, aku kalut masak pasta in black pepper sauce.


Masa tengah masak ni, tetiba ada sorang mamat ni datang rumah nak borak. Hish masa ko ngintai kat tingkap dapur, ko tak nampak ke kakak ko ni tengah seksi pakai baju cap sleeve tshirt and legging. Nak tak nak kena bukak pintu jugaklah. Segan2 aku nak masak membelakangkan dia. Hish..free show je nampak lengan dan apa2 yang terbonjol.... Then aku mencari ketenangan di tepi pantai bersama kanda. Ingat nak berbual, tapi nampaknya tak berpeluang, lebih menjadi pendengar pulak hehhe. Malam tu aku sambung lagilah buat kerja sambil tengok movie sampai awal pagi.

On Christmas day, di kala orang lain sibuk beraya, berpiknik, aku sibuk ngadap kerja aku. By tengahari, aku dah dapat same expression with 2 literatures. So, bila start to compare with the third literature ada lain sikit pulak. I just wonder where certain terms comes from.....So dari siang sampai ke malam sampai ke awal pagi 26/12 dan sambung lagi lepas subuh aku dok mengadap tapi tak dapat2. Memang tak tahu apa masalahnya. So masa dalam train nak pi Bondi junction, aku saja buat semula benda tuh, This time I just used the same basic technique but I manipulated it differently......... Then, alhamdulillah I got it..............Itulah kan, 2 hari pulun I got nothing, but for about 10-20 minutes only ngadap dalam train, I managed to get it. Redha dengan ujian dan tidak putus asa mencuba dan jangan berhenti berdoa.............Alhamdulillah, ada hasilnya. So mestilah semangat nak pi shopping kan...cumanya tiada hasil as in the previous post ;)...............

No comments:

Post a Comment