Wednesday, May 20, 2015

Kita tunggu dan lihat

Last year I pernah beritahu my boss yang I rasa nak quit from my current position bukan kerana tak tahan dengan karenah customer tapi pening melayan karenah colleagues yang kerap argue apa yang kami buat. Ada je la yang tak puas hati dan tak kena di mata mereka. Cakap pun bukan dengan cara baik. Senang cerita kalau tak nak hormat colleague yg jawatannya hanya atas sikit sahaja at least hormat sebagai orang yang lebih tua. Bila rasa diri itu hebat dan lebih baik, maka hilanglah rasa hormat, adab dan kesopanan.

My boss kata
"Takpe, kita tengok bila dia pegang jawatan".

Ya betul, baru sahaja dilantik, dah mula nak tunjuk kuasa hahaha...Sampai yg tiada kaitan dengan bidang kerja dia pun, kononnya perlu buat laporan kepadanya. Malah, mendahului arahan our second big boss dan pandai2 'arahkan' kami, walaupun tiada kaitan dengan jawatannya.  Owh yg selama ni asyik tak puashati dan pertikai tu sebab nak pegang jawatan jugak ke hahaha.....Hish!!! Tak baik judge orang ;)))).

Itu lantaklahkan...masing2 punya keinginan dan cara. Kita sendiri pun ada salah silap jugak. A bit irritating when our unit idea diambil untuk tugas barunya. Untuk apa??? Untuk menonjolkan diri dengan boss baru??? Kalau iapun, presentlah idea projek lain. Takpelah juga jika projek itu mendatangkan kebaikan utk ramai orang. Tapi dia juga yang komplen coz projek tu jadi besar. Yang mendatangkan amarah apabila projek itu untuk kumpulan fokus yang lain...sedangkan idea asal kami adalah untuk kumpulan fokus yang bermasalah. Akibatnya, mereka ini mungkin terus terbiar walaupun sepatutnya didahulukan diberi perhatian....Padahal selama ini, dia juga yang selalu komplen pasal kumpulan yg bermasalah ni...I am totally do not understand with this kind of people....

No comments:

Post a Comment