Thursday, June 7, 2018

Langgar

I cukup anti dengan orang yg mentaliti jamban.
Bagaimana tu?
Ada banyak....
Misalnya tidak berhenti di roundabout
Dan tidak utamakan kenderaan dari kanan

Biasa sangat berlaku di tempat kami
Kami yg dari kanan ni pula yg perlu berhati2
Takpun bersedia untuk berhenti
Takpun memperlahankan kenderaan
Takpun berhenti mengejut

Lewat petang tadi jadi lagi
Belajar tinggi..konon orang2 yg terpilih
Tapi tetap jamban punya mentaliti
Hello dik...ko bawak motor tu guna lesen terbangkah?
Kempen keselamatan jalan raya haritu untuk apa ek?

Si mat motor tu walaupun dah nampak kereta aku
Dengan signal dah diberi
Tetap dia tak berhenti
Dan terus pandu laju walaupun nampak teragak2...
Kali ni aku nekad
Walaupun aku memperlahankan kenderaan
Aku tak berhenti
Lantaklah apa nak jadi
Nasiblah kalau aku terlanggar motor tu
Mereka berdua yg tercampak kan
Kalau lapor polis pun mereka yg salah

Guess what happened?
Eh! pandai pulak berhenti tepi bulatan
Takut berbuka dalam ambulankah?
Takut tak boleh berayakah????
Tahu pulak cakap "Jalanlah..jalanlah" sambil gelak2...
Memang aku berhenti di kanan mereka
Tenung mereka sambil jengilkan mata,
dan cakap "sabar sabar"
😠😠😠

Patutnya aku buka tingkap
Dan jerit "woi nak mati ka?"
"Dah tak sayang nyawa?"
"Kalau nak bunuh diri jangan libatkan aku"

Hope that both of them learnt their lesson
Don't repeat this kind of behaviour and attitude ever again...
And hopefully they will beware whenever they saw my car
You don't play play with me
😂😂😂😂








1 comment:


  1. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete