Sunday, September 22, 2019

Terasa hinanya lahai

Saya yang tak faham
Atau hanya perasan saya sahaja

Mungkin 5 tahun dulu
Di Kenny Rogers Seremban
Kami que nak bayar
Cashier pula terkial-kial
So saya cakap dengan seorang lelaki yg que di sebelah
" lambat ek"
Just nak cakap je coz naik sakit hati dengan cashier
Tak terfikir pun nak mengorat ke apa
Dah dia pun bawa anak
You all tahu ?
Dia tinggalkan cashier pi ke meja dia
Wife dia datang bayar buat muka sambil jeling2 I
😅🤣😱😰
Korang dah kenapa?
Ingat I hadap sangat ke dengan husband dia tu
Muka pun biasa je 😅
Jauh la dari Zul Ripin tu 😁

Tahun ni pulak
Semasa kenduri di rumah makcik
Aku ke dapur nak basuh tangan
Kebetulan menantu lelaki dia ada di dapur
So kira kami berdua je la
Takkan aku nk patah balik
Air memang tiada haritu
Tapi mereka ada simpan air
So aku tanyalah pasal air kot
After beri respon dia clearly kalut keluar dari dapur
Padahal dia sibuk buat keroje di situ
😅😅😅😅
Then masa aku nk keluar dari dapur
Makcik lain dok pandang aku macam aku buat salah besar 😰😰😰
Apa aku dah buat?
Just because I am single
Takkanlah aku nak ngorat husband sepupu yg pasti lebih muda dari aku.

Hujung bulan 8 ada event di tempat kerja aku
Aku terlibat sebagai AJK untuk majlis penutup
Disebabkan aku ada appoinment pkl 5pm maka aku nak inform floor management yg aku nak keluar awal. Floor manager sibuk la ke sana ke mari.
So bila dia dah di belakang MC,
Aku cepat2 pergi ke depan
Tapi dia berborak dengan MC pula
So aku tunggulah di tepi dewan
Berdiri about 2m away di tepi seorang staf lelaki yg duduk
Tiba2 dia bangun pergi dari situ
Padahal sebelum tu elok je dia lama duduk situ
🤣😅

Yg terkini semalam
Kami ada event lagi
Ada perubahan saat akhir
So pastilah masing2 kalut
Bila dah hantar air utk VIP aku ke belakang
Kerusi tetamu macam tak cukup
Aku nampak staf lelaki tu bantu susun kerusi
Aku agak keberatan nak tolong coz risau dia perasan lagi.
Tapi bila nampak ada staf perempuan tolong aku pun tolong
Bila dah settle dan dia nak ke depan mungkin dia baru nampak aku...
Adoilah....kali ni siap buat keluhan panjang lagi di tepi aku.
Hello! Aku bukan terhegeh2 pi dekat ko
Niat nak lancarkan majlis je

But seriously ini adalah antara kejadian yg buat aku rasa terhina. Macam hadap sangat dengan mereka.
Entahlah...rasanya my action biasa je.
Tak taulah jika mereka salah faham
Atau mungkin aku yg salah faham 😅🤣

Tapi satu je nak pesan
Just because we have everything
Please do not look down on others
We never know what will happen in the future
So be grateful
And be kind....








No comments:

Post a Comment