Sunday, June 20, 2010

23 yang melekat pada diri

Nilah first time menjawab tag. Dari siapa yek? Cikgu Normah la. Selama ni kalau dapat tag dok tangguh2, terus lupa...Lagipun memang tak reti pun hahaha...

Hamboi...23 perkara tuh, apo banyak bona....

  1. Perahsia. Saya ni bukanlah perahsia sangat, kalau cuba nak berahsia pasal diri sendiri dengan kawan, at last tercakap jugak. But certain story for certain trusted friends. Tapi bila bab famili di kampung, memang saya perahsia sikit. Kalau korang ada rahsia, jangan cerita ngan den, takut den terpecah rahsia hahaha. However adakalanya kalau kawan tak cakap "jgn cakap dgn sesape" pun..saya tetap rahsiakan jika saya rasa perkara ini akan memalukan dia ataupun orang yang sibuk bertanya itu sukar dipercayai atau suka ngubah cerita
  2. Anak polis. So far tak pernahlah jatuh cinta ngan anak polis hahaha...e..eh, kawan rapat masa kat sekolah menengah dulu anak pegawai polis. Sebagai orang kampung, saya cukup jakun bila tau dia pandai main piano n terror bahasa inggeris.
  3. Anak sulung. Orang kata anak sulung ni banyak mengalahkan..kesian diaorang, dapat adik cam saya yg suka buli kaklong nye masa kekecik. Bila dia dah keje, aku suka mintak baju dia..Nyesal pulak, napelah aku nakal sangat ek ? Tapi bila aku dah keja, aku selalulah belanja kaklong makan n pi holidays/vacation ;)
  4. Cikgu Sains. Cikgu sains masa sekolah rendah pernah cekik aku sebab aku cakap ayam tu reptilia. Cikgu sains masa F1 dulu ada bagi hadiah buku cerita coz aku score markah tertinggi 80 ke 85 tak hingat. Cikgu sains masa form2, husband kepada sepupu mak aku..tak suka sebab dia suka jadikan aku sebagai contoh dalam pengajaran. Siap lukis gambar aku tengah tido tuh, masa nak ajar pengaliran udara. Cikgu kimia masa sekolah kat NS adalah husband kepada makcik aku...sogan lak ai, sib baik pindah ke melaka. cikgu kimia masa form4 pulak...hehehe seronok dapat coklat bila score kuiz. Tapi sedih, lepas tu aku tak score dah. Cikgu biologi pulak warden, bila bulan puasa...selalu ketuk bilik kitorang, suruh pi sahur. Harap wife dia tak jealos hahaha...Masa kat Penang, terkejut tengok biology lecturer mengajar pakai purple jeans ....
  5. Normah.
    Sapa lagi...cikgu yang tag saya lah :P. Rasanya masa matrik dulu, cikgu Norma adalah our biology lecturer. Pernah gak serumah ngan Norma tak samapi dua bulan kot...
  6. Anak seorang. Anak seorang pun takde...buat masa inilah hahaha. Itulah si anak tunggal, my one and only buah hati pengarang jantung pisang...my nephew yg kuat ngepow aku n maknya....
  7. Membaca. Buku ilmiah wajib...Dedulu suka baca novel romance. Sukalah pi Chowrasta pi sewa buku. Dah kerja baca majalah lah.
  8. Memasak. Tak suka masak pun sebelum ni. Rugi masa, tenaga n wang kalau makan sorang. Tapi, bila sampai OZ, nak tak nak memang kena masak...dah teringin kan. OK gak...banyak dishes yg first time masak di sini. In fact cooking sometimes can be considered as stress therapy too :))
  9. Menangguh kerja. Habit la...Tak pernah berubah. Pernah cuba, sekejap je hingat. When the time comes, nyesal tak sudah. Psst..kali ini tag pun tangguh sehari kot.
  10. Make up. Saya suka gak tengok orang make up, tapi yg nampak natural la..takyah tebal2 sangat sampai beza sangat warna muka ngan leher tuh. Teringin nak belajar make up. Tapi tulah..rimas pakai make up, lama pulak tu nak ready. Dulu pi keja pakai compact powder ngan lipstick. Dah jadi student semula ni, pakai lip gloss ngan benda baby johnson tu ja...Dah semaye...tak pakai apa2 dah...plain.pale.....natural beauty kan hahaha...
  11. Bercermin mata. Alhamdulillah tak perlu pakai cermin mata. Ada orang kata kalau I pakai spek ni, nampak genius hahaha. Cermin mata ceklat yg aku memula beli kat Bukit Jambul Penang dengan harga RM30. Tahun lepas baru beli yg ok :)).
  12. Menonton wayang gambar. Suka, lama tak pergi...cuma tak best coz selalu rasa nak pi toilet. First time pegi sendiri masa zaman kekanak dulu pi nengok cerita Jurassic Park. Hampeh boto..dah 3/4 tayangan, black out pulak.
  13. September. Isk..my besday lah. Cikgu Normah kata Dr Fadzillah Kamsah beritau orang yang lahir bulan September, pandai-pandai...Pandai apa ek? berblogging ke jawab tag hahaha...Mudah-mudahan, pandai semuanya lah...amin.
  14. Sekolah. Memula sekolah kat kg sampai darjah 4, then kena kuar sikit kg, then sekolah kat pekan. Pindah pulak Melaka. Sambung pulak ke Kedah dan Penang. Pi sekejap Kelantan, lari balik Penang. I love staying in Penang, macam2 ada.....Selangor pun ada gak...n now OZ.
  15. Pedas. Suka gak podeh2 ni, tapi bukanlah pedas yg terlampau. Tapi sayang perut tak tahan. Selalu kena gelak coz orang NS yg tak tahan pedas. Lagipun abah orang Selangor suka kari, mana suka masak lomak cili api.
  16. Laksa Penang. Suka gak...Tapi lagi suka pasemboq penang kot.
  17. Ketinggian. Alamak!!! 145 cm kot............
  18. Berat badan. Ni apa tanya2 soalan sensitip kat orang yg tengah naik berat badan ni...semalam aku timbang 44.5kg. Harini 45 kg kot........best gak kalau dapat 40kg.
  19. Cita-cita. Huish....banyak, memula nak jadi Doktor, tetiba akauntan. Then, arkitek. Tetiba terambil applied science but still ada computer programming. Terpikir gak nak jadi designer. Pernah gak jawab supervisor kilang...tapi kena gelak dek budak Fizik. Lepas tu pikir, kalau amik phd boleh gak jadik Doktor kan hehehe...Tapi Dr. la, not DR.....:)
  20. Bercakap. Bergantung bercakap dengan sape. Ramai kata i sombong/pendiam. Tapi bila dah kenal, siap cakap aku ni kecoh jugak ek......
  21. Shopping. Huish...my hobby hahaha....my therapy...Suka survey dulu la. Haritu balik malaysia penat cari beg dari Jusco Seremban-MidValley-Sogo. At last beli kat Seremban. Konon nak murah, last2 kos transport yg mahal. Kat sini masuk mall banyak kali coz pekenan kat satu t-shirt tuh, tapi harga dia mahal sangat. So, bila harga dia aud15 terus ambil...alih2 dapat aud13, lagilah seronok...material pun bagus..
  22. Majalah. Memang suka baca majalah keluarga+nona kot, Jelita banyak iklan. Pernah gak beli majalah Rapi, tapi badan tak pulak rapi2 nyer....
  23. Warna...I suka hijau, Tapi bukan cam warna sebatian kimia yg hijau kotor tuh lak. Apatah experiment tuh yg menghasilkan mendakan hijau kotor tuh. Tapi earth color cam ceklat tu suka gak. Selalu cakap ngan kawan, I suka warna buruk2. Tapi ada gak baju merah terang macam go xi fa chai tu...Senang cite, any colour will do as long as yg pekenan dihati.

2 comments:

  1. suka... baca tag ini.. walau pun sebenarnya taklah suruh ikut perkataan yang saya boldkan tu. tagnya cuma menyuruh beritau 23 perkara tentang diri sendiri... tapi apa pun , memang best

    ReplyDelete
  2. Hahaha...saya budak baru belajar tag. Confirm tak paham bahasa...

    ReplyDelete