Thursday, October 3, 2013

Tak suka jadi ketua

Banyak perkara yang mendatangkan marah, kecewa dan sedih telah berlaku. Terbaru, ditempat kerja kisah petang tadi apabila aku menjadi ketua satu projek. Kalut bila banyak tugas yang perlu diselesaikan serentak. Sukar mendapat kerjasama rakan sekerja dan juga pembantu. Ada juga rakan sekerja yang cuba juga duduk dibangku ketua. Malah dikala aku sedang kalut dan serabut, dia memaksa-maksa aku selesaikan halnya dulu. Really selfish, dahlah duduk goyang kaki bila orang sibuk ke hulu ke hilir. Tak termasuk rakan sekerja yang sibuk berbual dan tiba-tiba menghilangkan diri meninggalkan aku terkontang kanting menyelesaikan tugas bersama pembantu. Masing-masing buat tak tahu dan lepas tangan. Dapat pulak pembantu serba tak tahu walaupun kononnya dah diberi taklimat. Ada pulak pihak yang terlibat melanggar peraturan. Ada pihak yang terlibat macam tak pernah jumpa sesuatu atau macam tak pernah diberi tunjuk ajar, pesanan dan peringatan. Orang yang jaga bangunan pulak tak sabar-sabar nak tutup lampu dan bangunan. Maka, tertinggilah suara pada mereka yang berkenaan. Telah ku pohon maaf dari si pembantu. Yang lain..nanti dulu. Untuk release perasaan yang bercampur baur dan terbuku, aku singgah sebentar di rumah rakan. Sesudahnya Super Spontan tonton kami ....


No comments:

Post a Comment