Friday, December 26, 2014

Remeh Temeh

Kes banjir
Dalam group whatsapp my unit masing2 risaukan keadaan/keselamatan rakan2 yg pergi bertugas ke negeri yg dilanda banjir. Semua nama disebut satu persatu.....except my name. Ya, saya tidak penting.

Kes kerjasama
Email berkaitan pelanggan telah dihantar kepada semua staf yg terlibat pada awal disember. Email peringatan pun sudah dihantar. Medium whatsapp juga digunakan. Sehingga hari ini masih ada yang belum respon. Ya, saya bukan siapa-siapa pun untuk meminta tolong atau memberi arahan.

Kes marah
Sebelum ini katanya apabila dia marah dengan seseorang katanya dia malas nak balas mesej. Tiba2 dia tak balas mesej saya dalam tempoh waktu yang memang biasa dia berwhatsapp. Sepatutnya saya yg marah coz dia masuk campur tugas saya. Kalau nak sangat, ambillah. Lepas tu suka2 hati kata saya tidak adil kerana menyangka dia terpaksa membuat kerja tambahan walaupun sudah berulang kali dinyatakan bahawa dia tidak terlibat. Susah jika orang tidak faham dan tahu apa yg saya terpaksa hadapi. Sepatutnya, saya yang sedih apabila rakan sendiri tidak memberi kerjasama dan sokongan. Ya, seperti yg dia pernah cakap saya bukan calon pilihan sepertinya.

Kes berubah
Enam tahun dulu apabila dibawa ke Nilai 3, katanya tak minat dan tak minta pun nak dibawa ke sana. Maka, kita yang begitu excited untuk share dan bawa kawan ronda2 terus feeling down. Alih2 awal tahun ini pandai2 buat perancangan nak bermalam di kampung saya dan pergi ke Nilai 3. Eh! Bulan lepas pun dia pi. Ya, saya keliru dan terkedu.

WHATEVER IT IS JUST THINK POSITIVE AND LET IT GO. IT JUST VERY SMALL MATTER AND TRIVIAL.
THIS IS THE SYMPTOM WHEN MY EVIL TWIN SISTER IS COMING....SOON.




No comments:

Post a Comment