Wednesday, October 11, 2017

Buatlah Ep2

Ya buatlah....
Sebutlah...
Cakaplah...
Supaya tiada yg terbeban?
Supaya lebih efisyen?
Tapi perlukah diwar-warkan?
Bukankah mengaibkan di khalayak ramai?

So maksudnya dulu ramai terbebankah?
Dulu tak efisyenkah?
Tapi tiadalah yg datang complaint pasal terbeban
Owh ada sorang...tapi dia idok le terlibat apa2
Yelah banyak excuse kan 😅😅😅
Tapi jika cakap belakang2 saya tak tahu
Maka, is it my fault?
Yang minta tukar portfolio ada
Yes I minta tunggu kerana pemgurusan akan berubah
Habis tu yg dia je yg datang mesyuarat dan beri kerjasama
Orang lain selamba tidak hadir, takpun lebih utamakan kerja luar.
Maka, is it my fault???

Yes semua you buat
Yes semua you fight
SAYA buat itu ini
SAYA berkeras itu iniAA
Tapi awatlah SAYA tu tak sebut
"SAYA yang rancang, tapi minah yg SAYA AIBkan tulah yang murnikan my paperworks dan jadi rujukan"
Jika tak kerana minah tu berkeras, rasa-rasa SAYA tu dapatkah di kerusi itu?
Minah beri bunga
SAYA baling tahi ya.

I am sure orang beginilah yang akan terus menonjolkan diri dan disanjung-sanjung.
Eh buatlah...hak orang
Do what you need to do to make you happy.
But do not ever make other people unhappy
Especially those who fight for you before you can be at this level
It is really hard facing all this
Not only that
When other people ignoring you
When the top not keeping their promise
I have been waiting for more than 2 months
I dont want anything else
I dont want any money regardless of my hardwork and sleepless night and stressful weekend
I just want the letter
If they purposely denying my right
So they just have to wait for whatever the consequences....








No comments:

Post a Comment