Thursday, January 17, 2013

"Boleh bagi saya satu pot beras?"

hai miss me? I bz selain internet problem. So layan je la draft entry.
Hari Ahad 6 jan,Ketika saya sedang membasuh pinggan, sambil menunggu ayam kurma masak, Tiba-tiba si dia berkata " I Tak payah beli beras, G bagi". G housemate kami yg akan move out next week. Saya memang tak biasa meminta barang orang. Mungkin segan dan malu. Banyak kali saya fikir, nak minta atau tidak. Tapi memandangkan saya tiada beras dan hanya tinggal beberapa hari saja lagi dirumah ini, selain dia pernah meminta sikit barang saya, maka saya pun berkata

"Boleh bagi saya satu pot beras. Saya tak beli beras"

Satu saat, dua saat, tiga saat, empat saat, .......dan seterusnya saya menunggu respons dari dia. Saya malu, saya sedih, saya geram, saya rasa terhina sangat...rasa seperti peminta sedekah yang tidak dilayan. Tiada lansung kata-kata yang keluar dari mulut dia, berdehem tidak, angguk pun tidak. Okay...... THINK POSITIVE...mungkin dia TAK DENGAR PERMINTAAN saya. Tapi dari gerak tubuh dia seperti dia dengar, tapi tak suka mendengar permintaan saya :(....Lagipun jarak kami sangat dekat, saya berdiri di depan sink...dia sedang tunduk menjenguk barang di dalam ruang bawah sebelah sink :).........
: Memang lepas ini saya perlu ikut kata hati, jangan sesekali meminta dari sesiapa, walaupun mereka pernah meminta dari saya. Melainkan mereka yang menawarkan barang tersebut. Rejeki jangan ditolak hehhehe....OWH! pastinya bab meminta ini ada pengecualian kepada orang yang tertentu yang kita tahu hati budinya ;).

Pagi Rabu...tiba-tiba dia berkata

"You nak nasikan........beraskan. Haritu you MINTAK beraskan"

I just said "Takpelah.........."

Tengahari itu...saya beli nasi :P.........

Ingat nak makan tempeh je, tapi tak sempat goreng. Tu yag singgah city membeli jap.

No comments:

Post a Comment