Friday, June 21, 2013

Bunyi apakah?????????

Pagi tadi, aku terjaga dari tidur apabila terdengar bunyi berdenting kuat. Terus aku berdebar-debar. Tapi sukar sangat nak buka mata. Memandangkan beberpa tahun dulu, rumahku pernah dimasuki pencuri, dan aku tak larat nak buka mata walaupun aku terdengar bunyi, maka kali ini aku memang kuatkan hati nak buka mata. Pandang keliling bilik, tengok jam 3.46am dan terus duduk. BUnyi apakah tadi? Macam bunyi kepala kipas berdetik apabila di pusingkan sampai habis...tapi kipas ok je. Terus aku terfikir...entah2 ada orang cuba buka potong grill. Tapi aku tetap tak berganjak dari katil....takut la....Manalah tau kot ada sesuatu menerpa dari tingkap.

Bila ada kekuatan baru I bangun dari katil dan melihat apa2 yang boleh dijadikan senjata...Pulak dah. Takde pun kayu. Dedulu memang ada batang penyapu. Aku hampir nak cabut kepala floor lamp ikea, semata-mata nakkan batangnya...tapi malas pulak nanti nak pasang...hehhehe sempat fikir malas tuh. Apa yang aku jumpa hanger je la.....ya hanger plastik....

Kuatkan hati, pi tepi tingkap...selak-selak langsir. Alhamdulillah, tiada apa2 yang mencurigakan di luar dan grill pun ok.......

Maka,  I sambung je tidur walaupun dalam ketakutan......

Bila I bersiap-siap nak pi kerja lebihkurang 10.45am....I terperasan sesuatu di lantai....Nak tau apa?????
CICAK!!!!!!!!!!!
Ya cicak mati tanpa ekor ........
Ekornya kat mana????
Di celah-celah my hair dryer wyer.......grrrrrrrrr
Maka terpaksalah I mengutipnya....
Geli betul bila kutip cicak guna tisu dan terasa-rasa perutnya yang lembik...ewwwwwwwww
Lantas terus ku campak n flush dalam toilet........

So, kesimpulannya bunyi yang aku dengar this morning adalah bunyi cicak terkena kipas....

No comments:

Post a Comment