Tuesday, June 25, 2013

Sendat???? Rabun?

Kejadian semalam
Dah iron baju sesiap.
Bila sarung kain, rasa semacam.
Sesuatu terlintas di fikiran
Hmm...tak mungkin..nehi...nehi, last month ok je...
Bila tarik zip, eh....eh....kenapa tak boleh tarik sampai atas huwaaaaaa....
Kalau boleh tarik zip pun...bolehkah jalan kepit-kepit macam pompuan jopun
Sedarlah diri ya....your current weight is 52kg...yup over 50kg!!!!!!!!
Ya...sukar untuk terima hakikat!!!!
Ukurlilit badan, pinggang, lengan dan peha dah bertambah-tambah incinya.
My orange peels are so obvious that I do not even need to do the pinching test
Maka, carilah baju lain and iron lah......

Rabun or tak kisah?
Kejadian hari ni....
Sambil beroperasi di dalam toilet,
jelas kedengaran suara
"luruskan barisan"
"Angkat tangan"
"Turun"
Ulang lagi.....
Bila ku keluar rumah
Ku lihat murid2 berlompatan dan berlarian di padang.
Cikgu? cikgu ? Rabun kah?
Jerebu kan makin teruk kat sini........

4 comments:

  1. takpa takpa sat lagi nak puasa dah... hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul....alangkah bestnya kalau boleh turun 10kg hehehh

      Delete
  2. Kak Fairy saya pun sama. Bertambah stress bila saya diet seperti sama cara waktu belajar dulu, tapi tak berjaya. Dua bulan saya diet, tapi tiada hasil. Stress. Akhirnya saya jumpa Dr. kat Pusat Kesihatan. Dr kata salah satu punca kegemukkan adalah stress. Stress menyebabkan level cortisol menaik ke hape tah. Saya akui memamg saya stres sangat-sangat-sangat pasal kerja. Saya tanya Dr, apa ubat nak kurangkan stress, dia kata perbanyakkan solat sunat.... saya senyum jer la. sebabnya, paham paham sendiri la. Saya sekarang stress sebab gemuk dan stress sebab kerja. Huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah akak pun orang yng cepat stress. Bila stress, banyak makan. Bila badan naik, makinlah stress huhuhu...lagi-lagi bila dah ada usaha, tapi tiada hasil huhuhu. Memang salah satu sebab, berat tak turun coz faktor hormon. Pernah baca dalam majalah, perlu buat terapi seimbangkan hormon dulu. Tapi rasanya kalau kita live a healthy life style, everything should be ok...tu yg susah nak buat heheheh. Nak solat dhuha pun payah, nikan pulak nak bangun solat malam...Takpe kita sesama berdoa supaya kita ada kekuatan untuk berubah....

      Delete