Friday, May 9, 2014

Dilemma & Bukan Pilihan

Minggu ini dari Isnin sampai Khamis saya dalam dilemma.
Why?
Antara integriti dan simpati.
Antara etika dan budi bicara.
Ke sana sini minta pendapat.
Rakan sekerja kata begini begitu.
Ketua Unit sukar dicari
Hanya nota bawah pintu dan sms sebagi medium.
Second boss kata kalau dah begitu, begitulah
Tambahnya lagi ...Dah diberi second chance, apa yg berlaku anggap sebagai penalti
Saya balik dengan hati yang tak tenang dan fikiran yang serabut
Selepas solat zuhur memang saya berdoa supaya ada keajaiban berlaku.
Saya redha dan nekad, ikut sahaja kata second boss.
Tiba-tiba lebih kurang 4pm ketua unit menghubungi saya
Katanya kita ikut budi bicara
dah dapat kebenaran dari boss dan second boss yang lain.
Syukur...tak perlu pening-pening

Saya sudah lama berminat nak buat satu projek
Sebagai panduan untuk ramai orang
Rupa-rupanya ada orang lain berminat juga
Dia yang menentukan dan memilih ahlinya
Pastinya saya tiada
Ya, saya bukan pilihan
Ya, saya perlu sedar siapa saya
Ya, saya perlu tahu di mana kedudukan saya
Terima kasih kerana buat saya sedar diri....

No comments:

Post a Comment