Sunday, December 23, 2012

Kena lagi..adoyai.....

Hari Khamis petang saya hangin betul. Saya sudah sampai di bus stop uni. Tiba-tiba bas yang di depan mata bergerak dan terus berlalu pergi walaupun si driver memang nampak saya yang sedang melambai-lambai tangan...grrrrrr. So, perlulah naik bas yang ikut arah bertentangan akibatnya saya tiba di city agak lewat dalam pukul 6.10pm. Mula-mula pi asian groceries stores mencari palm sugar dan kicap kipas udang. Then patah balik ke mall. On the way to the mall, ternampak satu group oz guys about 4m away in front of me. Jalan semacam je mereka ni bila dilihat dari belakang. Ada yg muka merah, mungkin mabuk. Pulak tu tertoleh2 ke belakang. Entah kenapa sejak kejadian yang lepas (lelaki yang dok merenung tajam dan berulang kali berkata you are dead), aku cepat rasa panik dan takut. Ok..perlahankan jalan sambil membaca catalogue Kathmandu, untuk menjarakkan diri dari mereka.

Dalam pada saya dok risau dengan group mabuk tuh, tiba-tiba ternampak pula satu group oz guys datang dari arah depan. Apahal ada sorang mamat tinggi besar ni, dah nampak aku jalan sebelah kiri, dia nak jugak jalan sebelah kiri. Terpaksalah aku menepi..tapi nak menepi ke mana lagi coz belah kiri tu tembok besar yang ada pokok renek. Elok je dia melepasi aku, tanpa dijangka, muncul rakan dibelakangnya yang tiba-tiba menyengetkan dan merapatkan dirinya dengan aku sambil berkata "Hai babe".  Walaupun terkejut, aku sempat juga menyengetkan diri ke kiri lantaklah kalau kena pokok pun. Hanya tuhan yang tahu apa yg aku rasa masa tuh...Alhamdulillah mereka berlalu pergi... sambil tergelak-gelak....They think it is funny huh... I don't know why, but so many unexpected things happened to me this year...yup it just small thing but it did affect me.

1 comment:

  1. aiyoo.. mesti rasa nak gugur jantung kan.. takotnya! next time pls extra carefull uols.. kt tempat org mcm2 bole jd.. huhu

    ReplyDelete