Tuesday, July 23, 2013

Jerebu dan kisah burung lagi ...

Nampaknya jerebu kembali lagi .....

Itu cuacalah...
Hatiku hampir juga berjerebu tengahari tadi...
Ku sangka si burung boleh terbang bebas
Sedang enak bermalasan di atas sofa
Tiba-tiba aku dapat panggilan dari operator
Ow..o...mesti panggilan yang penting

Tiada di ofis, handphone dihubungi...
Terasa cuak bila si dia mengeluarkan kata-kata....
Huhu...silapkah aku?
Peraturan sudah berubahkah?
Lega juga aku tidak khabarkan pada si burung semalam
Khuatir juga bila perasaan boleh bebas, tiba-tiba perlu dikurung semula

Bergegaslah aku ke tempat mencari rezeki
Mencari orang yang berkaitan ...
Owh! Lega...burung tetap boleh terbang bebas
Malah, lagi tinggi dari semalam ...
Tinggi tak tinggi, yang penting BEBAS
Jika dia terkurung, aku pun terpalit sama......

No comments:

Post a Comment