Saturday, November 1, 2014

Memandu di KL? Memang tak la

I accompanied my friend to UPM yesterday even though clueless about the route.


It's been a long time since I came here ...maybe in 2007 or 2008. I have totally forgotten about how huge UPM is.


For those who opt to walk I am sure it is a good exercise to reach this school. It is quite far from the entrance and other schools and not to forget it is situated on the hilly area. However in my opinion,  it is not recommended to walk there if you were alone since the school quite isolated and the road seems empty. Whatever it is I am proud to see that many foreign students here. I guess most of them are from Middle East and Africa. This is one of the proofs that local universities are on par with international universities.

Tetiba terkeluar tajuk. Apa yang saya nak cerita adalah selagi boleh saya akan cuba untuk tidak memandu di jalan yang SENTIASA SIBUK dan adakala trafik PERLAHAN seperti Seremban-KL highway. Selain BANYAK KEMALANGAN. Jalan sikit nampak dua kereta berhenti di tepi jalan. Satu kereta kelihatan remuk di belakang dan pemandunya yang masih di dalam kereta seperti terpinga-pinga. Jalan sikit lagi kelihatan sebuah motosikal melintang atas longkang, dua orang berdiri meninjau2 dan seorang pemandu lori sedang berjalan menuju ke tempat kejadian dan membiarkan lorinya diletakkan betul2 di atas lane kiri. Hmm..dah terlibat dalam kemalangan, mahu mengundang satu lagi kemalangankah???? Pulak tu BANYAK PILIHAN LALUAN yg mungkin mengelirukan. Kalau mahu ke destinasi tertentu tidak boleh exit yg pertama perlu ambil exit ke3, padahal di papan tanda sebelum itu terpampang destinasi tersebut.

Memang tidak berani dan tidak pernah pun memandu kereta ke KL. I rela naik public transport kalau tidak boleh tumpang kawan. Setakat pinggir KL pun dah ketaq lutut, inikan pulak jika masuk ke pusat bandaraya....

No comments:

Post a Comment