Sunday, January 18, 2015

Peluh masin

Last Saturday....Using these tools selain cangkul


I managed to clear up a lil' bit of my 3 months abandoned front yard, trimmed few plants and transferred potted plants in the ground.


It took me nearly 3 hours to do that. Memang muka merah padam dan semestinya keluar peluh masin.
.ewwwww. As a result I spent the entire afternoon lying on the sofa suffering from migraine  :(.

This saturday, I spend the entire morning lying on the sofa too...just watching movie@702 from one to another...oppps....petang I ada kojo pulak. Serabut melayan karenah orang yang beratus itu. Ada yang degil, ada yang bodoh sombong, ada juga yg tidak boleh membezakan antara tanggungjawab dan kebajikan, ada juga yang mensia-siakan peluang kedua.

Setelah sekian lama, hari ini baru pi pasar. Macam tak percaya je beli buah sikit dah rm6, beli tenggiri 2 keping dah rm10 dan sayur sikit pun rm10. Macam manalah perbelanjaan utk ahli keluarga yg ramai dan selalu masak ya?

Then, I masuk Guardian. Pencuci muka cetaphil hampir habis dan evertone cream Palmers mmg dah habis. Evertone cream takde huhu. I beli ni je...saja nak try.


Adoiii!!! 250ml cetaphil cleanser cost rm57++. Mahalnya....Rindunya nak shopping di OZ....Chemistware house, takpun Priceline.

I beli skin socks juga rm15 kot for 2 packs. Each pack contain 6 pairs of socks. Cheap but good material....I like. Beli juga dried cranberries. Dulu semasa di OZ suka sangat beli this snack from turkish guy.


Then, apalagi pi beli KFC. Lepas tu bising2 gemuks....


Pelik KFC ni, memanglah I tak beli set snack plate. Tapi kesian tgk orang lama tunggu..ayam goreng habis ???. Dah tau hari Ahad and orang ramai gorengla banyak terus, takpun frequently lah.

Sambil tgk AJL, kita munch this old school snack


Touching performance by Alia. Seems like she sang sepenuh hati. Psst....Dato Qu Puteh ada di mana2 ek. Gegar Vaganza ado, AJL pun ado...barulah putih!!!.....Psst ! Di sebalik kontroversi kumpulan MOJO, nmpknya Edry membuat percaturan yg berani dan berhasil dengan menampilkan Caliph buskers apabila persembahan mereka mendapat sorakan dan standing ovation. Pelik juga pada mulanya coz dalam kegelapan kelihatan penyanyi berbadan tegap dan tinggi, sedangkan haritu dlm MHI penyanyi barunya nampak rendah. Tapi gimik itu sudah boleh di agak pabila melihat the blind teenager yang mengetuk alat ala2 dram kot.


No comments:

Post a Comment