Thursday, March 29, 2018

Buatlah: Maafksn saya

Pagi ini my colleague hantar mesej
Katanya yg bertanggungjawab tetap tak mahu buat yg sepatutnya
Walaupun colleague lain yg pernah di posisi itu telah bertanya buat sekian kali
My colleague sedih
Saya pun sedih
Wajarlah kami berdoa supaya beliau lembut hati

Kami tak faham kenapa dia tak nak buat
Maka, saya kena mencuba buat kali terakhir
Terus jumpa bersemuka dan bertanya
Alhamdulillah....
Dia sudah ada perancangannya....
Mungkin juga lembut hati setelah mendengar suara2 kami
Ada juga yg dia tanya pendapat
Ada juga yg saya cadangkan berdasarkan pengalaman terdahulu dan saranan senior

Maafkan saya kerana salah faham
Dia tak buat, kerana sudah ada perancangan
Cuma kami tak tahu kerana tidak diberitahu
Dia tak respon, kerana nak fahamkan apa isunya dulu
Dia pun serabut kerana banyak perlu diselesaikan pada masa yg sama
Dia pun kurang sihat

Maafkan saya kerana agak bising
Maafkan saya jika terasa hati
Saya memang tiada niat negatif
Bukan untuk masuk campur
Bukan tunjuk pandai
Bukan untuk memalukan
Bukan tak sokong apa yg dia buat
Takkanlah saya nak jatuhkan orang yg saya naikkan
Dalam senarai teratas pula tu
Lagi2 kawan sendiri
Jika tegur pun demi manfaat bersama
Alhamdulillah dia positif
Terima kasih kerana memahami

Tapi saya sedih dan terkejut
Rupanya ada pihak lain yg negatif
Cuba menjadi batu api
Perlukah hantar pm semata-mata nak tanya terasa atau tidak
Itulah tuhan nak tunjuk
Akhirnya terbongkar juga...
Rasanya angkara orang yg sama
Takpelah.....
Semoga Allah beri dia petunjuk

Moralnya...
1. Bersemukalah
2. Kadang2 perlu put myself in other people shoes...
3. Walaupun niat kita baik tak semua orang faham
4.Do not trust anyone....

P/s:
I terfikir sesuatu.
Dia suarakan perkara yg I selalu bising di sini 😅.
So my friend if you do read my blog, I hope you understand why I do so....







No comments:

Post a Comment