Thursday, November 5, 2009

Sebelum jam berbunyi..dan aku gumbira

Macam pelik lak I woke up early at 4.48 this morning sebelum alarm clock berbunyi. Apalagi terus subuh la...nasib baik tak tarik selimut bila dengar hujan kat luar.Mcm susah nak tido, saja surf internet, sedar2 dah 6am tp kat luar mmg dah terang benderang...mmg cepat siang sekarang. Wait till summer pukul 3 lebih dah subuh.Tp why susah nak study pepagi ni..biasa org lain choose this time to study, aku buat kerja ngarut. klu ngaji ke zikir ke ada pekdah..dpt pahala lagi...bila la nak insaf.

Ha semalam aku post entry pasal si Mr Rpino tu kan...dia baru add aku dlm facebook mlm tadi. confirm aku perasan kata dia suka kat aku hehehe, padahal bila nengok status dia dlm fb..in relationship...adakah aku frust..haha takde makne pun. Sape yg suka sape ni. Gaya cam takde awek je..cis.. Tp rupanya dia sebaya aku..ingatkan older than me. oklah tu kan daripada muda dari aku kan. No matter what, aku tatap takleh ngorat dia hahaha....Lagipun susah bila we came from different background-religion,culture,life style. nak tido jap la..kang kat opis ngantuk lak.

Hi..nyambung balik. Tu lah mmg tak elok tido lepas subuh. Bgun dah dekat pukul 10am.Kalut la bersiap nak pi opis. Tetiba cam malas nak pi coz hujan.Dah dua hari hujan. Such an upredictable weather coz dua hari lepas panas gile mencecah 37 degree...dengan hawa panas n bahangnya. Depa kata klu summer nanti mau 40 degree..waduh. So, back to the main story...nak tak nak pi gak opis coz dah email pakcik semalam kata nak discuss pasal progress report. So, terpaksalah meredah hujan pi tunggu bas. Dah la terlepas bas yg awal, so I have to wait for another 20 min dalam kesejukan. Sampai opis, nampak pintu bilik pakcik terbuka, bila tinjau semula tutup pulak...cam magik lak. Kecik ati lak, agaknya pakcik ni memang tak suka aku pun. Tapi tak baik berburuk sangka coz mungkin dia pi makan2 kat tea room, coz normally hari khamis, memang lecturer ada ala2 potluck. Dulu I join gak, tapi dua kali je ...segan lagipun cam tak yakin je nak makan2 kek2 depa wpun teramatlah menyelerakan.

At last at 1.40pm, I managed to see pakcik to discuss about my progress report not from this uni, but from my two sponsor too. Hahaha..pakcik puas hati ngan report this uni, then when it comes to another two report yang dia kena isi..dia tanya aku camno nak isi, aku pun tak tau..dia kata mesti org stat yg buat that report form. Almaklumlah banyak berskala 1-5 for each statement. When it comes to English proficency, ada ke patut dia pi letak 5..bukan 5/10 tau, tp 5/5.Apa maksudnya tu...excellent lah. Hahaha..korang tengok je lah my english yang lintang pukang ni..tak sesuai. Apa2 je la pakcik oi...janji my mission accomplished...

Whatever happen today...yang pastinya I'm really happy today. Why coz kak Ina aka Kakak tertunai hasrat dihati yang pofular tu, jenguk ke blog aku...siap tinggal comment lagi dan lagi..link dgn my blog. Tima kacih kak..Not only that another blogger fofular yg dgn masakan yang mengancam n kadang2 ada buat ala2 restaurant review which is cik noorana, nilai pun singgah blog I..lots of thanks.

No comments:

Post a Comment