Sunday, January 3, 2010

Aku 'kureng' kerana si ......

Eden...agak 'kureng' harini. Sobona eh malam tadi den lagi 'kureng' dan sodih. Pasal apa???
Pasal satu kejadian....Malam tadi memang hujan lebat masa aku nak kuar jemput kakak. Dan aku agak kalut coz takut kakak tunggu lama. Masa mula2 undur kete ok je, tapi tetiba2 macam berat pulak tayar depan. Terpikir gak kuching, tapi tak mungkin coz biasanya, hidupkan enjin je dia dah lari..tak payah nak jenguk2 bawah kete gi. Lagipun biasanya sama ada selipar ataupun kain buruk...
BUT....NO !!!!!! NOT THIS TIME...IT'S REALLY A CAT....

Sedih sangat..rasa kureng n agak bengong sekejap. Asyik pikir kenapalah aku tak jenguk dulu bawah kete, kenapalah aku tak berhenti bila kete rasa berat....SESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA. Susah jugak nak tenangkan fikiran dengan memandu dalam keadaan gelap dan hujan lebat. Jenuh gak anak buah aku memujuk aku....yelah dah sampai ajal kucing tu katanya.

Tapi yang tak best nyer...si kecik tu boleh cakap mesti si Amoi marah ngan Angah.
SIAPA AMOI???
Induk kucing tu la huhu......
Maka naik hangin lah aku yang sedih ni....

Luckily, my mum tak marah...maklumlah kucing yang dijaganya dengan baik hanya makan friskies dan nasi+ikan rebus tu tetiba dilanggar oleh anaknya yg cuai. Mak kata, tadi kuching tu gaduh ngan nemo(our cat yg besar n comot)...ntah2 dah mati dulu. takpun pengsan keletihan atau tercedera selepas bergaduh, maka tak sedar/tak larat nak bangun walaupun dah dengar bunyi keta.

Apa2pun...Moralnya..sebelum memandu, bukan hanya check dalaman kereta, tapi check luaran-atas bawah, kat tempat tayar juga.....Kalau tak sedap hati, maka berhenti .....

HATI2 SEBELUM DAN SEMASA MEMANDU.....

4 comments:

  1. salam...sian kusing tu..i pn slalu gak cmtu..cm u ckp la..kalo star emjin msti dh lari dahkan..tp tula...
    lagi satu jgn lupe chck angin tyr keta,...hehe.jap2..kucing tu mati ke..?,dh tanam..?

    ReplyDelete
  2. bab2 nak ncheck angin tayar, akak agak 'fail'. Kucing tu matilah, dah selamat ditanam

    ReplyDelete
  3. cik fey, awat hang x pick up aku call smlm...?

    ReplyDelete
  4. daela, hang ke yg call...tak perasan pun, mungkin masa tu masih di klinik veterinar menguruskan si Nemo. Bila balik ada org hong leong call pulak. So, ingatkan miscall tu dari depa...Apa cito ko? Hmm...congrats yo..take care my 'sweet' friend...

    ReplyDelete