Thursday, January 21, 2010

Rupo eh ko masih punyo 'hati'.............

Manusia memang sukar diramal. Adakala orang yang selalu menyakitkan hati kita dan menjengkelkan ....masih mempunyai ‘hati’. Kenapa saya berkata begitu????

Biasanya sebelum 8 pm aku turun ke bawah masak atau terus makan malam depan tv. Memang rutin ‘kakak’ menonton tv waktu tu sambil kepochi hal org lain atau mengeluarkan kata2 yang ‘besar’ sampai aku meluat n rasa nak BOMM je dia atau cuba membandingkan kerja aku dan dia yang kononnya dia punya lebih hebat atau cuba provoke kita dengan kata2 yang pasti buat kita rendah diri, sakit hati dan sebagainya. So for two days, I chose not to go downstairs while I’m still in my ‘fragile’ condition to avoid meletusnya perang dunia ke-3……….And guess what happen, she knocked at my door just now wondering whether I’m in the room or not, ok ke or pengsan…that what she said lah since she didn’t see me around for two days. So rupanya kakak ku masih mempunyai ‘hati’. Rasa terharu pulak…kakak yang aku selalu kutuk, care about me. And semestinya rasa bersalah sebab selalu kutuk dia. Eh! Aku ada kutuk dia ke ????? Bukan aku meluahkan perasan ke.....hmmm.

Actually kan, den macam dah raso jo dio akan menjonguk bilik then….so, memang boto2 berlaku. Den selalu cam ni…selalu na raso2, lopeh tu memang jadi lak. Macam last time maso balik Malaysia pun camtu, bila den tengok ada satu ‘bondo’(maybe I’ll story apo kobondo eh tu later) kek umah…dah raso dah den patut simpan bondo tu. Tapi cam maleh nak ngangkut bondo tu…lagipun tak baik bersangka buruk kek orang lain kan. Sesudah eh memang jadi konflik. Memang ada kata2…ikut hati mati, ikut rasa binasa….but sometimes we just have to follow our heart dan berdoa minta petunjuk dan perlindungan dari ALLAH.

3 comments:

  1. kao ikut hati mampuih...tp kdg2 ikut hati ok gak...

    ReplyDelete
  2. dia rindu tak ada tompek nak ngadu...hehehe....

    ReplyDelete
  3. hisham...memang bahaya ikut hati ni...tapi kena pikir n buat pertimbangan gak

    kaklia,
    yolah den pun raso camtuh...kebotolan malam tu jumpa kek toilet, rupo eh dio nak sembang pasal program tarian kek tv tuh...layan jolah. She really need a friend...sian kan.

    ReplyDelete