Saturday, July 10, 2010

TERpergi, TERmakan, TERbeli..............TERmengamuk

Semalam, aku terpergi city dan termakan californian roll and fish terriyaki

dan terbeli something............

Kenapa jadi camtu??? Punyalah semangat nak berdiskus ngan spv...konon nak mengadu nasib. Aku tak habis nak cakap pasal my result lagi..tetiba dia cakap "Why? Your result seems weird?
Dia memang tau dah aku camtu. Mesti dia dah buhsan...aku asyik nak bagitau pasal result yg hampeh tuh...compared to my friend yang bukan sahaja got good result, malah macam takde problem, tau tau dah siap satu paper lagi. Segan gak, yelah budak tu dah ada 1 published paper, 2 papers under review and another 1 will be submitted soon....

Lagi haru...tetiba ter fire drill pulak. Maka terpaksalah evacuate that building. Sempat lagi diskus ngan spv kat luar. Bila aku tanya boleh tak asingkan constant base on type of element, my-co kata doesnt make much different. Once again dia kata..just write. Terkezut dia kata all this while you just show your result..I don't know what you are doing..WHAT????? Dah setahun la I've been doing this. Inilah akibatnya bila haritu aku stuck dgn evaluation no one wanna help me n check my work. Asyik kata my coding is wrong bla2....bila aku start tulih no one wanna read it. Stress tau...but yeah..I just write properly whatever I have done and whatever result I got........

Maka jangan hairanlah kenapa aku harus terpergi city.......asalnya my plan without consulting my friend was to eat pizza/kebab/sushi/spinach roll..what a choice hahahha. Yelah cari yg paling mengenyangkan/paling murah/boleh simpan utk dinner. Tetiba my friend macam prefer nak ke that japanese cafe pulak. So, TERjebak la sekali...yelah sort of farewell lunch for our friend who will go back to Malaysia tomorrow...Babai pelakon sinetron hahhaa.

Sempat gaklah kami sembang pasal kawan kami si budak nerd itew yg suka belanja orang mkan. Moga bertambah murah rezeki dia. Tapi aku sempat cakap ngan my friend aku memang nyampah ngan orang yg berkira...dahlah kaya, kerja bagus tapi kedekut. Tapi biasalah, aku selalu jumpa orang macam tu...dahlah suka pow orang, bila orang nak belanja, dia lebih sudu dari kuah pulak, sesudahnya orang yg nak belanja tak dapat makan apa yg dia teringin, pulak tu tak ucap terima kasih pulak tu.

Harini..aku jadi bibik, kat dalam bilik je pun dekat setengah hari...Tapi mood ada dasat la....Kenapa?????

Tadi, adalah seseorang di Malaysia nak meminjam duit aku RM400. Aku dah cakap banyak kali ngan dia, kalau nak call/sms guna nombor OZ, bukan no Celcom aku. Sib baiklah aku TERtengok phone yg bawah bantal tuh...Siap aku bebel, korang ni tak bertanggungjawab...tak kisah langsung. Kalau apa2 jadi kat Malaysia, camna korang nak bagitau aku. Bila aku tanya nak buat duit tuh, kata water filter atau accesories dia pecah. So, kena beli alat ganti. Siap aku mengamuk takkan water filter yg kononnya glamer n rege lebih RM3000 boleh pecah. Tu la degil sangat nak beli, orang dah kata jangan beli n join..nak jugak. Percaya sangat kata kawan. Ada tak kawan dia tanya pasal dia sekarang..hmm haram...dah dapat untungkan. Sape yg susah?? sape yg sengkek? sape yg nak tanggung hutang ribu2.........Bila aku tanya nak berapa sebenarnya? Dia kata tak nak nyusahkan aku, takut aku takde duit...RM400-RM500. Aku cakap oklah aku bagi RM600, lagi RM100 boleh belanja famili dia...Tetiba aku rasa kesian sangat terus cakap, oklah aku bagi dia RM1000..tapi suruh dia berjimatlah, at least dia boleh gak bayar duit rumah dia. Rasanya dah lama tak bayar tuh..pelik la orang yg jenis tak kisah n tak fikir implikasi nih. Aku pun sama jenis lah tu. Orang mintak RM400, aku pi bagi RM1000. Ntah apa doa tah org tu pakai...Padahal aku sendiri ada hutang RM3000 isk..isk...Adakah aku terkezut ngan cheque yang tak disangka sebanyak RM1250 tuh. Ya Allah murahkan rezeki ku, dah kurniakan lah aku sentiasa bersyukur dengan nikmat mu.

3 comments:

  1. nak pinjam duit gak lilly...!!

    hahah tak pasal lilly naik darah nanti
    bagi pinjam duit baguslah untuk orang yang memang kesempitan
    tapi jangan sampai nanti menyusahkan kita
    buat baik berpada-pada tau

    apapun, saya doakan kerja2 tesis lilly Allah permudahkan... dan dimurahkan lagi rezeki tu

    ReplyDelete
  2. Salam Fairy,
    wah baiknya dia, minta 400 , terbagi 1,000. Zaman sekarang mmg susah nk cari kawan camni, yg kaki mengena ramailah. Takpe lah kalau niat kita ikhlas nak tolong org insya-allah dimurahkan rezeki nanti, amin. Jgn stress sangat nanti lain jadi lak.

    ReplyDelete
  3. cikgu...
    tu la saya ni cepat mengamuk, tapi cepat gak rasa tak sampai hati. Lepas ni saya kena kuatlah..jangan mudah sangat kesian/percaya dgn orang. Terima kasih atas doa itu...I'm really appreciate it

    kakAidah,
    Amin......
    bukan baik kan, tapi kesian. Tu la doa saya, supaya saya betul2 ikhlas dan tak harap balasan bila tolong orang . Tapi tu la kenkadang terasa gak, kalau orang yg pernah kita tolong, tak nak tolong kita bila kita susah.

    ReplyDelete