Saturday, August 7, 2010

Ee..........rumah angah ada antu....

Petang semalam kan beria-ia aku tengok jalan2 cari makan. Macam2 ada..gulai tempoyak ikan, asam pedas, gulai kawah, petai goreng berlado, pasemboq, mee rebus, mee kolok le...Memang terliur gila la tengok semua food tuh...tambah pulak tengok cara Serina makan. Tapi bila malam aku hanya mampu buat lempeng pisang je niha...campur sikit dengan kelapa kering...

Sesuka hati aku je kan..orang buat sarapan pagi atau makan petang, aku pi buat dinner pulak.

Pagi semalam kan dapat email dari pakcik....
thanks very much for the paper, which I will read very
carefully on the flight to Beijing and try to get corrections to you asap.

Best wishes, J.

Tetiba 12 jam lepas tu..pukul 8.30 malam tuh...tiba pulak yang ini
I have a lot of suggestions for you, but no scanner here. Will send to you
asap. Cheers, J


Alamak somput den dah ni.....
Dear pakcik,
timo kasih lah sudi check paper den tuh.
janganlah suggest n ubah bebanyak.
Harituh dokek sebulan den nak menulih eh..
walaupun setakat 4-5 pages..
Pages lain tu banyak ngan calculation n references jo tau.
Tapi pakcik tau tak yang kojo kiro mengiro
n develop n run program tu since tahun lopeh....
Yang ado dopan mato ni pun tak terbuek lagi...
takdo ideo lagi niha huhuhu...
Pakcik,
den heranlah..dah pakcik tinggalkan den kek sini,
poie pindah kek G-8 uni,
sikit pun tak ajak den ikut pindah,
apahal pulak masih nak tengok
kojo den yo...den dah lah lamo merajuk tau.....

Stress dah ni...hish kena pi kuar lah ni...:))

Psst..kami dapat housemate baru..ingatkan dari sri lanka lagi, rupanya dari Latvia..cute orangnya..petite la...Tau ke latvia kat mana ? Bila kawan tanya aku cakap kat Republic czech kot..ntah2 yugoslavia..hahaha sesuka hati je kan. Rupanya sebelah Rusia n lithuania..alah seberang laut tu Sweden....

Eh..rupanya dah terkuar dari tajuk asal entri kan..hehehe..sowi....

Baru2 ni tengok gambar2 lama....Tetiba teringat kisah dolu2....
Dulu tahun 2005/2006 kot, aku kena pindah rumah at new housing area yang dekat ngan hutan belantara....
Sementara nak tunggu ketibaan housemate, aku mintaklah kakak teman dan terpaksalah pontengkan anak buah aku dari taska. First nite tuh aku dah baca yassin and doa lah. Tapi susah gak nak tido. Esoknya bangun ada jejak-jejak ini kat belakang rumah...

Hmm..not small cat...but I think BIGGGGG CATTTT....hutan kan.
(Psst..sesapa yg tau pasal animal or verterinar ni..silalah bagi komen ya..jejak apakah itu.
Bila tengok balik..macam tapak kasut pulak kan hmm...)

Tambahan pulak bila terserempak dengan contractor yg masih sibuk buat kerja kat kawasan berdekatan, dia tanya ok ke tinggal situ. Dia cakap takde apa2 kan..but the way he said that..mesti ada apa2 yang dia tau n cuba sembunyi dari aku huwaaaaaaaaaa.....Rasanya tak mustahil coz rasanya last two years..my neighbour ada bagitau..yg the other neighbour ada nampak yg berwarna hitam yg pantas berlari itu kat belukar depan umah we all.....Harap takkan serempak la ek. Sebab tu bila gardening aku mmg sentiasa tutup pagar, manalah tau kok dia nak say hello to me....Bila gardening kat luar pagar, selalu gak aku tertoleh2 kat belukar tuh.

Bila dah berani sikit, kakak aku pun balik kg...coz mak pun dah bising my anak buah hati pengarang jantung pisang tu dah lama tak sekolahkan. So, bila sekali lagi aku ajak depa teman aku....ada ke patut si kecik tu cakap macam tajuk di atas tu...siap cakap kat bawah tangga tuh. Chet...bertuah punya budak, tak sayang mulut tuh. Patutlah dia macam tak suka masa teman aku harituh...asyik ngegada n merengek je.

So, bila aku balik kat umah tu sensorang, aku mula la seram. Tambahan pulak, lepas tuh tengok ulangan tayangan rancangan Linda Onn...kebetulan dia pi jemput uncle seekers..tak guna betulla uncle tuh...dia pi cakap, biasanya hantu kat bawah tangga jugak...Alamak den yg penakut lagi lah penakut tambahan bila tengok bawah tangga tuh. Sebab tu pastikan yang den naik ke upstairs before pukul 12 malam..If possible, sebelum pukul 10pm. Tapi tulah kenkadang kusyuk buat kerja tau2 dah lebih pukul 12 malam...alamak...so scary nak naik atas. So, bila kat tangga tuh...aku naik sambil badan sandar kat dinding...

Bukan apa kalau terus naik, aku cam rasa ada benda kejar aku....Sambil naik tuh, sambil baca apa2 yg patut. Pernah gak aku cakap " aku tak kacau ko, jangan kacau aku...." . Dahlah selalu terkejut dengan imej sendiri dalam cermin besar tuh. Rasanya dulu, pernah gak aku terbalikkan atau tutup cermin tuh. Masa tuh sedih gak, apsal susah nak cari housemate. Rasanya pasal depa tak suka kawasan baru, pasal takut jugaklah tuh. Lagipun jauh dari tempat lain. Tapi aku takde pilihan huhuhu. Aku cuba elakkan nengok cerita2 seram ni..apa ninyang rapik ke apatah, semua aku tak tengok. Tapi rasanya kalau cerita apa tuh yg ada pontianak Zarina an julie=Anjoulie lavucah tuh aku tengok gak. Kekasih ku seru layan jugak...walaupun lepas tu selalu terbayang sesuatu kat siling. Tu pun pasal dah letak tv dalam bilik, lepas tu tido selubung lah...sampai sesak nafas. Selalu gak, bila aku sedang sembahyang isyak hampir/dah larut malam...tetiba rasa bulu roma tegak semacam je. Punyalah penakutkan...Bukan apa dulu, pernah baca forum/ sesi soal jawab..jika kita rasa sesuatu tuh, betullah ada benda tuh. Aduh...lagilah aku takut kan. Padahal tengah sembahyang tuh, nampak sangat tak khusyuk...Ya Allah lindungilah hamba mu ini dari gangguan syaitan...

Heheheh..teringat pulak perdebatan Dr. Fadzillah kamsah ngan uncle seekers...Uncle seekers dengan excited n tegar ngan prinsip ngan kewujudan 'h...u' n and siap cakap ada dlm quran..tapi Fadzilah dengan senyuman berkata dalam quran tak sebut pun pasal keujudan 'h..u'..yg ada hanya jin, iblis lah....Logo acik....

Kawan tanya gak...kat oz tak takut ke. Aku cakap so far kat oz tak terpikir lah makhluk gitu-gitu...Yelah mana ada cerita tang cik pont..k ke, cik pol...g ka...etc la kan. Ada yg buat lawak, yelah kat sini dracula ada lah..chet!!! Baru-baru ni...pi toilet bawah dah larut malam, keluar dari bilik air terkejut gila nampak cam benda besar sangat depan aku..rupa-rupanya kain batikku kat ampaian heheheh. Hah ko, padan muka aku cakap besar kan...Oklah aku nak pi teman kawan pi beli souvenir utk dia balik raya nih..aku survey le...

2 comments:

  1. adoiii...gelak2 den baco citor ekau ni nok. yg nyata nya kita berdua tak boleh tinggal serumah sebab nya dua2 jenis penakut. akak ko ni namo jo badan bosar tapi penakut ya amat. akak langsung tak suka tgk citer hantu, kalau budak2 kat rumah tu tgk citer seram2 ni mmg akak selalu bising. sebab nya walau pun akak tak tgk, tapi dgr volume kat tv tu pun aku dah seram sejuk dah...hehehe....cantik lah gambar lempeng tuh, nampak tambah bergaya dgn hiasan stoberi...:)

    ReplyDelete
  2. kaklia...tu lah kita dua2 ni tak boleh harap kalau nak jadi tukang teman hahaha...Tulah mmg cuba elak nengok cerita seram coz I suka imagine hahahah....lepas tu pulak suka teringat2 cerita tuh...Konyang gilo makan lempeng tuh...

    ReplyDelete