Wednesday, September 22, 2010

Kenapa aku asyik nak membebel, mengomel dan komen

Before I start nagging, it's better if you look first at my menu for yesterday, sayur lodeh with sambal ikan bilis. As usual ..versi tak cukup bahan, I don't have any tempeh, beancurd, suhun, fucuk...but beans and carrot and tomato will do hehehe.....Teringin nak makan coz when I called my sis last sunday she was preparing this sayur lodeh. So she let me know the important ingredient which is dried shrimp =udang keringlah. Hehehe...you all mesti dah tau. I je yg tak tau.


Where did I get that pressed rice or nasi impit...buat sendirilah. Remember, I broke my fast with rice and sambal ikan bilis on monday. So, nasi tu, aku pi tambah air lagi dan masak sampai lembik. Then kasi himpit lenyek dengan senduk la. The funny things is I did this at 5pm, so kena letak nasi impit panas2 tu dalam freezer nak kasi sejuk n keras hahaha coz berbuka at 5.52pm. Tapi lembik jugak hehehe. Later, I had strawberries and cream cheese leftover from tart filling as desert....
So, nape nak membebel...Bukan apa I tak suka kawan tipu I, ambil kesempatan ke atas I. Kalau ikutkan haritu aku malas nak ambil barang yang aku pesan dari dia. Actually, sebelum confirm nak order dari dia, dia dah suruh check harga pos...so aku dah check for 2.5kg parcel, post cost via air is RM66~aud22. Alih2 dia charge aku aud30. Bila aku ym pasal that cost and other things, dia tak balas. Esoknya bila kami ym, aku ada gak tanya pasal ym the previous day, dia kata tak perasan. Sedangkan sebelum ni...dia mmg sentiasa perasan my ym walaupun offline. Then dia sibuk desak aku ambil barang tuh, maybe takutlah aku tak nak bayar. Dahlah hancur, nak jugak charge harga yg sama, pulak tu pergi tipu pulak charge post. Memula aku mmg fikir tak nak bayar pun, tapi kesian kat dia n fikir jugak for long term relationship. Tapi, bila raya pi umah dia, aku rasa raya2 ni, better redha je la. So, bayar lah..tapi aku tak ingat the total cost aud43 or aud44++..So aku cakap aku bayar aud44, kalau kurang bagitau....Alih2 lepas tu dia ym, tanya aku bayar aud42 or aud44..aku hangin betul. Kira, aku dah redha n malas nak panjang cerita dia buat pulak aku camni. Memang confirm berkira minah ni...Lepas ni sorry aku nak berurusan atau nak share dengan dia. Teringat dulu dia nak beli air botol, cari yg paling murah. Aku pulak as usual beli air coke. Tau tak alih2 dia tak jadi beli air, then minta air aku je....Kenapa aku nak sebut benda ni kalau aku kata aku dah redha masa raya. Sebab bila aku cerita dengan myhousemate dia terkejut dengan harga pos tuh. Sedangkan famili dia pos barang 9kg, kos post rm172.60..so yang aku punya 2.5kg, aud30~RM90....tak ke pelik....Hish! camna lah orang macam ni hidup kan dengan mengambil kesempatan kat atas orang lain.....

No comments:

Post a Comment