Saturday, March 5, 2011

resipi supermarket

Last saturday masa aku pi woolies=woolworth supermarket, adalah staf dia dok promote produk yang dijual di sana. So, aku pun dengan muka tak malunya pi menebeng kat situ nak torai apa yg dimasaknya. Sedap tau !!!! Mengikut selera akulah hehehe. Maka keesokan harinya, aku pun torai masak/sediakan that dish=fried prawn+apple coleslaw+Caramelized apple n ginger

Recipe from Guy Grossi :
Fried prawn-season with salt n paper
Apple coleslaw-i add cucumber+mayonnaise
(original recipe-cabbage, lemon juice, chopped parsley, yogurt, mayonis, salt, paper)
Caramelised Apple n ginger -versi malas
(original recipe=apple n ginger puree: add apple cubes into hot caramelised brown sugar+ginger+water, then blend untill smooth)

Tadi for lunch pun aku buat lagi, cuma tak buat caramelised apple n ginger lah.
Actually tadi nak kuar, pi beli beras n minyak tapi mendung macam nak hujan. So, aku saja je kemas barang2 yg dibeli/free nak simpan dalam kotak. Lepas tu ada pulak drama air mata antara aku dan makcikku dan kakak ku. Memang sebak sangat. Terasa melukut di tepi gantang. Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Kerana seekor kerbau masuk lumpur, habis semua terpalit. Kesian kat kakak ku dan aku jugaklah huhuhu. Kami tak masuk campur, tapi orang memang pukul rata je. I have been keeping this for a long time. Tapi bila benda yg sama berlaku aku tak tahan dah. Aku pi sms kat makcikku. Bila dia call, aku tak dapat angkat coz telah berlaku drama air mata di mana lokasinya kat bilik akulah. Aku tau kalau aku jawab pun, aku lebih banyak air mata dari cakap.Tak pasal2 makcikku sedih pulak. Dia memang tak masuk campur, tapi mungkin dia sedih kot dengan kata-kata aku. Kami ni bukan sesape. So we just have to accept it. Kami buat apa pun, orang tetap pandang kami salah. So better dont ever think about it anymore. Takut stress, tak pun berdendam. Tak guna sedih, bukannya orang fikir n kisah pada kami pun. I'm sorry makcik coz tak pasal2 you pun terlibat sedih sekali. Mudah-mudahan mereka yang membuatkan kami terjerumus ni dilembutkan hati, sedar, insaf dan buka buku baru..Amiin.

Update:
malam ni ada Mardi Gras kat Sydney. Tapi malam kan. Lagipun tu parade Gay opssssssssss.....tapi cam teringin nak tengok orang pakai benda besar bagak atas kapla tuh

No comments:

Post a Comment