Wednesday, March 9, 2011

Sedap jugak chicken kebab with rice

Siang tadikan aku kalut nak pi uni coz ada discussion with my spv. Dalam pada kalut tu sempat jugak aku buat comparison for my model with various parameters. Memang tak sempat masak for lunch pun. Bila sampai uni, tiba2 aku tak boleh bukak file tuh. Tak pasal2 aku kena buat semula comparison tuh. Tak pasal2 jugak aku lambat jumpa spv. Luckily aku tak cakap dengan dia the exact time nak jumpa hehehe. Apa2 pun next time tak payah minta kebenaran spv kalau nak tambah apa2 in my writing. Just write. Kalau dia rasa tak sesuai, dia suruh buang aje. Tapi tulah camna ya, my result is not in good agreement with related papers huhuhu. I have checked all my calculation, parameters and my programming code, but yet the result still the same. Ya Fatah, Ya Mutakabbir................

Apa2 pun tadi tengahari aku macam malas nak masak maggi kat opis, so aku pi beli chicken kebab with rice. Letaklah bbq and chili sauce. Sedap jugak. Nasi tu I suka. Cuma takde sayur kan.Hari Khamis lepas, aku teringin sangat nak makan daging goreng kunyit. So apalagi aku masaklah pepagi buta for my lunch pack. Tapi lupa pulak nak goreng daging sampai garing hehehe. Malam tu aku bantai makan lagi, kasi perabih terus. Padahal boleh makan untuk esoknya tuh hehehe.
Hari Jumaat tuh, aku tak bawak bekal. Kononnya kawan aku ajak nak makan kat kedai Bangla. Aku tunggu punya tunggu punya tunggu dia tak call aku pun. Aku punyalah lapar, tapi takkan aku nak pi beli food dalam uni pulak. Bila pukul 3++ pm aku nampak dia online. Korang tau tak? Dia dah pi city and dah beli pun Oporto. Chet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geram betul aku. Sesudahnya malam tuh, aku dinner dengan sepinggan hentak nasi. Banyak giler you. Lauk apa???? Lauk gulai ayam yang ntah bila tu hahahaha.

Hari Sabtu lepas aku buat lagi udang cop woolies nih hehehe. Disebabkan avocado agak murah lately, maka aku letak je la sebagai penyedap rasa hahhaha

Dan for breakfast on Sunday aku buat avocado omellete pulak. I got this recipe from the brochure in woolies too hehehe.

Tengahari ahad tu aku pi fruit market naik shopping shuttle provided by our accomodation management. Balik tu aku kelaparan sangat. So aku potong kecik2 lebanese bread and bakar and makan dengan salsa macam ini. Hehehe ni gambar lama tau, aku letak nenas+ ayam la.

Tapi takdelah melantak tak hingat coz petang tu we got bbq at our accomodation. Tapi jangan haraplah dapat makan sosej n burger yang tak halal tuh. Maka terpaksalah aku makan lebanese bread dengan falafel. Jenuh nak perabih hehehe. Then on Monday aku bzlah jugak, cuma tak pi uni. For lunch aku buat mackerel floss wrap pulak hehehe. Korang tau serunding ikan tu tahun lepas punya, raya haji kot. Masa aku ngintai ngintai kat rumah MAS duniaku, terliur pulak nengok ayam goreng kuzie catering dia. Resipi asal dari Hana. Apalagi petang tu, ku usahakan membuatnya. Sedap !!!!!!!!!!!!!! Nikmatnya dinner dengan serdak tu hehehe.

Sambil menunggu ayam masak, aku buat shell for blueberry cheese tart. I used the leftover Cheese frosting for the red velvet cake. Since that frosting didn't has egg in it, so the tart filling a bit soft and not that smooth. But the taste still oklah. Asal boleh telan oklah kan :)).

I made omelete wrap yesterday for my lunch. Balik rumah lapar giler. Luckily masih ada lagi ayam goreng and tart untuk di ngap for dinner hahaha.

Aku kan sekarang memang malas nak update blog. Selain tak sempat kan. Tambahan pulak nak upload gambar lama la pulak. Lagilah menyebabkan hasrat aku nak hapdate blog terbantut kan. So, as usual bila korek2 folder, maka jumpalah gambar yang bertarikh 27 feb...Sunday last two weeks. Pajeri nenas for dinner

Paste from pakcik brahims hehehe. KOrang nampak tak nenas tu dah macam kubah masjid pulak hehehe. Makan pulak dengan kailan ikan masin.

Huish sodap !!!!!!!!!!! Kalau tak silap, aku dok makan pajeri nenas tuh for lunch and dinner on Monday too. Makan dengan telur goreng kot.

No comments:

Post a Comment