Monday, November 30, 2009

Ya Ampun, Kok bisa jadi begini...Kejam kah aku

Korang sedih tak bila baca mesej di bawah

Wa'alaikumsalam warokhmatullohiwabarokaatuh, Maaf sekali Kak kalau apa yang saya lakukan membuat Kak Marah. Dan trimakasih banyak atas masukannya, hanya Alloh SWT yang tahu apa yang ada dalam benak saya dan insyaAlloh tidak ada sedikit pun niat jelek saya untuk menyakiti orang lain, apalagi mengusik barang orang lain. Saya disini sendir dan tidak punya Familii, tidak akan ada gunanya bagi saya memiliki niat jelek sedikitpun pada orang lain, apalagi pada orang-orang di rumah ini. Nanti, besuk atau lusa saya meninggal pun, saya tidak tahu. Yang saya maksud kotor, tempat biru yang disibelah pojok, tadi banyak lalat yang disana dan maaf sekali saya tidak tahu sama sekali kalau brg itu milik Kak . Yang saya tahu itu belum sempat dibuang saja, jadi saya ereskan. Sekali lagi saya mohon maaf dan saya berjanji mulai saat ini tidak akan menanyakan apapun lagi (hal-hal sekecil apapun) dirumah ini pada teman-teman di sini termasuk kak . Sekali lagi saya mohon maaf yang sebesar-besarnya jika selama ini apa yang saya lakukan salah bagi teman-teman semua. Sekali lagi saya mohon maaf yang sebesar-besarnya. Astaghfirullohal'adziim 33X Wassalamu'alaikum ww

Kesimpulannya

Dia salah sebab buang barang aku tanpa bertanya dulu.
Aku salah sebab pi letak barang kat situ.
Dia salah sebab tak minta maaf
Aku salah sebab cepat terasa hati.
Dia salah sebab tidak ambil peduli perasaanku dan tidak rasa bersalah
Aku salah faham apa yang dia cakap dan cara dia menyampaikannya

Aku salah sebab terburu-buru meluah perasan.
Dia pulak salah faham apa yang aku maksudkan.

Aku salah sebab menulis ayat yang mungkin mengelirukan
Dia salah sebab tidak boleh menerima kritikan.
Aku salah sebab menulis tanpa memikir perasaannya dan akibatnya
Dia salah sebab melibatkan orang lain

Kami berdua memang saling salah faham dan salah. Cara kami tak sesuai, walaupun niat kami baik...kami hanya insan biasa.

Moral of the story

FIKIR DULU SEBELUM BERBUAT SESUATU.
PERLU PERTIMBANGKAN BURUK BAIKNYA KESAN DARI TINDAKAN KITA.
PERASAAN DAN HUBUNGAN SESAMA MANUSIA PERLU DIJAGA, WALAUPUN ADAKALANYA IA MENYAKITKAN BILA TERPAKSA MEMENDAM RASA MENANGGUNGNYA. ITULAH KESABARAN, KETABAHAN DAN PENGORBANAN.
MAAFKANLAH MEREKA...SUPAYA HATI KITA BERSIH DAN MENDAPAT HIDAYAH DAN KEBERKATAN.
LUPAKAN APA YANG TELAH BERLAKU, TAPI....
We can forgive what people have said and done to us, but it's hard to forget what people made us feel.
THEN WE SHOULD LEARN HOW TO FORGIVE AND FORGET.
REMEMBER ALL THE SWEET MEMORIES, THEIR KINDNESS. DON'T LET IT BE SPOILED BY JUST ONE SMALL MISTAKE....THIS IS FOR BOTH OF US.

YA ALLAH, bukalah dan lembutkanlah hatinya untuk maafkanku. Berilah kami kesabaran, kesejahteraan dan keharmonian. Amin...




3 comments:

  1. salam...kalau si dia boleh meminta kemaafan pd awk..maknanya dia seorang yg lembut hati..bukan mcm my x hmate dulu...haram..nk mintak maaf pun x penah sekali..dah buang bj sy kat lantai toilet yg berlendir tu...buat bodo jer...uh..menitis air mata sy..mengenangkankan bertapa teruknya my x hmate dulu...

    ReplyDelete
  2. salam daela...dia memang baik dan alim, cuma dia tak mau bercakap ngan saya coz mungkin takut tersalah cakap or whatever. Really hope semua kembali as usual. Mmmg your hmate tu melampau sangat. Tak sangka kan ada org gitu...balas balik bru tau. Hehe nanti apa bezanya kita ngan dia lak...

    ReplyDelete

  3. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    ReplyDelete