Monday, October 11, 2010

Kalau tak ok...kena buat blood test pulak !!!!

Adus!!!! Tak sanggup la nak buat blood test nih. Entah berapa pulak kosnya.
What happen?????
Well, last friday I went to see a doctor due to abdominal pain. Note that, it was my first experience of going to medical centre=clinic since I've been here for more than 1 year and 7 months. Actually I had this abdominal pain since 10pm on thursday. I don't know what is wrong with me. Was it because of this stir fried veges n mushroom that I had for dinner

or maybe the leftover of baked penne that I had for lunch. I don't think the choc and the cheesy chips that I had during tea was the cause. But, maybe the combination of all these hehehe....

It was more painful compared to menstrual pain. I felt like crying while sitting on toilet for more than 10 minutes and pressing my stomach. In fact, I had back pain and it affect my leg too. No..I have not had diarrhea or nausea. Then, I tried to sleep but I can't. In fact, it was more painful kalau baring mengereng ke kanan. Lagipun, the right sided was more painful. So, baring terlentang la...Letak losyen pati halia pun tak berkesan. Tak teringat pulak nak letak minyak yu yee...Rasanya hampir pukul 3am baru boleh tidur. Itupun asyik terjaga.

Luckily by 8am on friday, dah kurang sakitnya. Ingat nak pi clinic awal tapi ada discussion dengan spv pulak. So, jumpa spv bagi correction for my third paper and discuss with her about my new project. She asked me to find and read certain articles before proceed with the new project. So, I'm only went to the clinic at about 1.15pm, once I have downloaded several related articles. Luckily aku dah kuarkan duit sebelum pi clinic. I have to pay aud50~RM150 for consultation only. Then, I have to pay aud13.95 for this prescription....

Bila pharmacist dah terangkan cara pengambilan solution ni, baru aku perasan yang ianya sesuai untuk orang yang dehydrate...tapi aku lansung tak muntah atau ceret beret pun. BIar betul doktor ni. Yang geramnya doktor tak benarkan aku makan apa-apa haritu dan perlu habiskan sebotol solution tuh. Dahlah tengahari...memang aku lapar gila coz hanya sarapan biskut dan makan 2 keping coklat besar kelingking before pi clinic. By 3.30pm aku dah tak boleh tahan lapar, dan aku terbeli beef taco hehehe...

Tapi malam tuh, aku pulun sip that solution and only managed to sip half of the bottle....sedap gak, rasa blackcurrant n masin2 bergas sikit. Yelah ada sodium kan....Takut jugak sebenarnya bila tak puasa makanan dan habiskan solution tuh. Bukan apa, doktor pesan kalau still sakit lagi, aku kena buat blood test on saturday...dia siap dah bagi pathology form lagi.

Alhamdulillah, pagi sabtu tu dah lega sikit walaupun still rasa tak selesa. So, tak perlulah buat blood test...selain faktor kos dan takut, actually aku dah ada agenda lain hari sabtu tuh...tak boleh tidak!!!!!!...aku kena pi hospital .....

3 comments:

  1. kadang2 kita sakit perut tu bukan apa kan, kadang tu pasal angin je..tapi sakitnya ya amat. apa pun akak doakan fairy sihat sejahtera...amin...

    ReplyDelete
  2. saya pun rasa angin kak, tapi kiranya angin puting beliung la kot hehehe. Dah oklah, cuma kenkadang termasuk la hari ini, macam ada rasa pedih n mecucuk at the same spot...right sided. Tulah makan pun tak jaga sangatkan.Saya ingat, balik Malaysia nak pi check up n scan jugaklah. Nak buat kat KPJ kot tapi kena kumpul duit la dulu hehehe...Terima kasih atas doa akak. Amiin....

    ReplyDelete
  3. fairy, kumpul duit oz banyak2, bila tukar duit sini nnti buat check up kat prince court pun bollehhh....hehehe.....

    ReplyDelete