Thursday, March 19, 2015

Berserah kepadaNya

Pagi khamis, I tersedar on something when checking the  internet and my handphone screen capture. Saya menghubungi beberapa pihak yang terlibat, pergi ke cawangan terdekat dan juga membuat laporan polis. Pada mulanya memang saya sangat terkejut, tetapi tenang dan tabah kerana saya percaya thing happened for a reason. Tiba2 sahaja saya sebak ketika mengadu dengan rakan dan entah berapa kali air mataku tumpah. How can I be so careless? Kenapa tak NAMPAK walaupun disebut? Mengapa tak semak? Bukan saya tak biasa buat. Dah lebih 10 tahun kot....Ada juga yang bukan nak menenangkan kita, tapi mempertikaikan apa yang kita dah buat dan bercerita apa yang dia biasa buat. FAHAM TAK BENDA NAK JADI??? Agaknya mereka ini tidak pernah diuji dengan perkara yang tidak disangka2.

Berusaha selagi boleh,
tidak putus berdoa memohon kepadaNya,
Recite doa nabi Yunus,
Berzikir Ya Aziz, Ya Jabbar, Ya Mutakabbir,
Ya Fatah, Ya Wahab, Ya Razak,
Memohon rakan2 mendoakan,
Malah ada rakan yang bersolat hajat,
Yakin Allah is with us,
Dan berserah kepadaNya....

Apa sahaja kemungkinan saya terima....
Jika dikembalikan, memang itu rezeki saya
Jika tidak, mungkin itu ujian dan peringatan untuk saya...

Bagai mimpi di siang hari ....
Rupa-rupanya Allah hanya uji saya sebentar sahaja dan kembalikannya....
ALHAMDULILLAH.
Nikmat yang manakah nak didustakah????
Maka niat jika hak I dikembalikan, I akan buat spmethig perlu dilaksanakan segera.

No comments:

Post a Comment