Wednesday, July 4, 2018

Jerawat Tua

Semalam jadual padat juga.
Pepagi mengadap laptop dok double check my drawing and document.
Then kalut pi jumpa a group of customers.
Terlewat lagi 😰..
Bila ada yg tak mau beri kerjasama
Maka bermulalah sesi tazkirah dan leteran
Suka sangat dengar my high pitch kan.

Then, pi beli food for lunch.
Murah you.....2 jenis sayur n gulai kawah daging + rebung madu


Sedap gulai kawahnya
Di ofis sambil makan sambil check the document before sending to my colleague.
Then checking and revising materials for another group of customers....

Due to that once again I came late for the meeting 😰...
Sometimes we have to go with flow...
I planned that we should discuss another matter in that 1.5 hours time.
But we took longer time to discuss about previous matter. Accordingly.. I could only discuss only a part of the another matter.

Once done with the meeting I felt like to get a facial treatment...
But where to?
Few years back ada kedai yg guna produk dermalogica. Siap ada face massage using aromatic oil...Tapi tau2 dah tutup 😅

Call tempat yg selesa for facial n body massage
Pun dah tutup coz tiada pekerja
Call kawan dia cadang dua tempat di town
I pi tempat yg first...
Tapi rasa seram nak naik tangga
So I called no tel at banner banting
Tapi katanya tak available

Pi another shop lot
Bila called, tiada di semenanjung pula
Ternampak banner at the opposite shop lot
Closed pulak...
Hmmm....

So, jomlah balik....
Tapi sambil drive sambil berharap gak
Tiba2 I ternampak satu banner di shoplot yg tak disangka ada buat facial treatment
Kedainya pun selesa
Boleh pulak terus buat treatment.
Tapi tahan je la telinga bila dia kata I byk acne
Memang pun...
Dah tua2 baru nk ada acne
Faktor hormonlah tu kan
Selain almost 4 years did not make proper facial treatment
Tahan je la sakit bila muka dikerjakan...
My left face yg teruk 😰...
I buat pore minimizing treatment.
Yg jeragat nanti dulu.
Biasalah...memulah face wash, then exfoliate
Dah tu mcm takde scrub...just cold steam
Extraction yg sakit giler
Senang cerita mode picit jerawat, acne, white head n black head...
BH ada yg besar n susah nak keluarkan
Then dia letak antibacterial lotion...pedih
Next guna alat elektrik apatah yg memang aim to the acne area...hangit baunyer...
Apa ek lagi....hah...letak serum utk acne guna alat yg bermata flat n sejuk tu...
Then first mask n later shoulder massage
Then the second mask...
I rasa macam mahal pula for RM180 persession...Dulu rasa di dermalogica harga lebih kurang tu tapi mcm lagi byk treatment. Even massage pun lama n 2 kali.
Yg ni 5 minit pun tak sampai 😅

Ni selepas kejadian...


The red burst volcano 😅😅😅

Balik makan ni....meal baru you


I like the sauce as well as the additional red beans and corn. Then pengsan 😅😅😅😅.....

No comments:

Post a Comment