Thursday, April 5, 2012

Jom vakum laptop....

Apa dah jadi ????????

Begini ceritanya.....
Apa kaitan dengan vacuum cleaner ?........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hah nampak ke ??????

Belajar tinggi (takdelah tinggi mana pun hahhaha...should I say belajar jauh), tak semestinya bijak ya Puan-puan....
Begitulah simpton orang-orang Phd yang kritikal lagi nazak...Buat benda bukan-bukan. Konon nak cepat lagi mudah. Lagi menyiksakan kena buka vakum cleaner tu dan menguis-guis kekotoran...uwekkkkkkkkk.

Dengan laptop tu pun dah nazak. The 'dot' and 'O' keys were not functioning anymore. Even though I can use the on screen keyboard, I prefer to use external keyboard. That explains why my lappy keyboard yang berabuk, berdebu dan bertanda tuh...Dahlah my lappy cacat, last year terkena jangkitan virus, so my lappy masuk spital. Konon nak dapatkan rawatan terbaik dan cepat, maka terbanglah nak bayar yuran perkhidmatan dan rawatan sebanyak aud120. Bila bebeberapa hari discharge from hospital, macam ada sakit lain pulak. Aku dah tak mampu dan malas, maka aku hantar je rawatan alternatif. Chet rupanya doktor tak bagi rawatan yang secukupnya...Aku bayar rawatan alternatif aud60. Dan tiba2 last Wednesday, lappy aku sakit lagi. Dia kena stroke, so semuanya kaku tak bergerak.........Maka on Monday the 2th April, aku kena bersihkan dia mana yang patut sebelum dihantar ke pusat rawatan alternatif. Maka terjadilah kejadian yang tidak disangka-sangka seperti di atas hahhaha..........Padanlah muka aku...Aku kan BIJAK....

On Tuesday, I told my philipino n german hmate about my sick lappy. Tetiba kanda tanya dah beli/install Kapersky ke...I cakap tak. Dia kelihatan hampir2 nak cakap padan muka...Kalau dia cakap mahu je aku smash balik, I am not complaining, I just telling them....yang dia nak masuk campur apahal. Tapi at last dia cakap I supposed to learn from my previous mistake....I know, but I didn't want to think about matter that make me stress even more. Better redha....So tengahari tu, my lappy masuk rumah sakit alternatif .....

On sunday, once again I become kanda GPS assistant to Westfield...We bought Indian food at the foodcourt...beef rogan josh and chicken apatah..tikka ke..and chillies pickles...


For early dinner on Monday, I had turmeric chicken with cous cous........


On Tuesday, I just mixed this turmeric chicken with couscous....sedap atau tak. Habis aku makan :).

On Wednesday, pepagi 7.45am aku pi woolies..cari sayur and muesli. Mahal pulak veges in woolies this week. Nak pi fruit market malas. Sedap betul tengok danish pastries...Choc donut pun sedap. Hampeh...dalam donut tu macam ada kastad+vegemite....grrrr...maka aku makan tanpa perasaan. Aku mmg susah telan vegemite, umpama cicah donut dalam petis............

Aku nak cerita pasal lappy kan..camna boleh terlajak pasal food hehhehe..........

No comments:

Post a Comment