Monday, April 9, 2012

Lintah lagi....

Lately, memang mood berblogging ke laut ;)), lagipun tak kuasa nak upload gambar.

On Wednesday aku tak bawa heavy meal to uni, aku hanya bawa danish pastry. Kononnya nak pi postgrad lunch. Nyesal pi, dahlah beratur panjang, hanya ada sandwich je...The purpose for that lunch was supposed to be for networking. But actually people only talked with the people they know or with whom they came...Hish, banyak komen kan. Padahal makan free, patut bersyukur ....I got my lappy back and I paid that adik IT aud50. Daripada aku kayakan Cina kedai komputer tuh, baik aku kayakan adik undergrad yg baik hati tuh..Kesian jugak kat dia, menurut aweknya, ada kawan2 yg gunakan khidmatnya tapi tak bayar apa2 pun...Memanglah kalau mintak tolong kawan tak perlu bayar, tapi kita kena fikir, kawan kita tu student juga macam kita. So bayaran tu bukanlah upah, tapi more like as menghargai masa dan tenaga yang dia dah habiskan mengadap membaiki lappy tuh.

Then my spv came to my office to give me the big easter egg.

She will be on holiday for a week. Yeay...lalu tikus boleh menari2 hehehe. So we should meet after that since it has been quite a while I have not seen/discuss with her....Ye lah, no result, no report lahkan...;)

On 5th April, I cooked couscous udang kunyit for my lunch....Hehehe kunyit lagi, haritu ayam kunyit. Guna frozen prawn je ...

Bila pi opis, biasalah with my programming. But I didn't get the result as it supposed to. Hmm...I should check my model right from the start and check my coding too....Then, petang tu me and friends hang out with Cik Olyn yang dah takde kerja tu..Owh..how I wish I'm in that condition too....I had orange infused hot choc and carrot cake. I got two small easter eggs, tapi tinggal sebiji je in the first photo. Memang seronok sekali sekala take a break and borak dengan kengkawan. Wah macam2 info, cerita and gossip. Cuma kena tahan telinga dengan si Kanda la bila dia mula argue on something or said..."jangan ingat korang pandai sangat". That was her word when we talked about examination result...Bila balik opis, macam takde mood pulak buat kerja. Kuatkan semnagat jugaklah. At last 8.30pm I gave up and packed my things. On my way to the bus stop I met my slow tapi pandai friend again, Mr Leech...

Not sure whether the same leech that I saw previously. If so, it has moved quite far....

Actually, aku dah tak berani sangat nak balik lambat. Kalau dulu aku keluar paling lambat 9.35 pm coz nak kejar the last bus. tapi since dah end of day light saving starting from 1st April, 9.35pm tu dah kira quite late. Last tuesday, when one of the senior lecturer saw me as I was about to exit my school at that time, he remind me not to walk alone in the dark. He suggested me to call security to accompany me to the bus stop. But my friend does not trust the security too...Hehehe..memang pun, coz ada yang muka macam tukang pecah rumah jugak.

No comments:

Post a Comment