Saturday, September 15, 2018

Cuti panjang buat apa? : part2

Kisah cuti 4 hari tak habis lagi
Hah! Mu buat gapo?
I dok rumah ja 😉😉😉

Hari Sabtu
I am still not feeling well...
Headache + mild fever
So I spent most of the day by resting and watching tv.
My family sent the picture of churros for brekky.
It made me drooling la kan...
So in the evening I made my churros ...
See for yourself...menjadi you 😍😍😍


Hah! Menjadilah sangat 😂😂😂


Halus macam cacing je ...
Dah piping nozle saiz tu je 😅
Nak dapat tu je pun
Macam2 hal jadi...
Plastic bag terkoyak
Nozzle terkeluar dari plastic bag
Cuba kali kedua pun terkeluar juga
Then guna piping bag, doh terkeluar ke atas bila dipicit pulak
Susah nak basuh satu hal
Dapur pun jadi tongkang pecah...
So I gave up...
Jika teringin sila beli....

Hari Ahad
Semangat waja with list of things to do
Pagi2 masak aglio olio pasta


Itulah meal for brekky and lunch
Bila dah kenyang faham2 je lah...

Petang tu nekad nak keluar juga
Pi withdraw duit, isi minyak and supermarket
Tapi on my way to withdraw money I got migraine attack and blurry vision
So I have to cancel my plan and just drove back to my home
On my way home I stopped by at speedmart to buy groceries.

Hari Isnin
Kemas bilik bawah
Tengahari buat kek batik pahit bercheese


Bahan2nya
1/4 butter
2/3 cup low fat milk
2/3 milo
1 tbs van houten cocoa powder
1 slice cheese.
Satu baris biskut marie
No sugar or sweetened milk ya coz milo pun dah banyak gula...

Still tak buat apa yg sepatutnya
Hari cuti yg berlalu dengan sia2
Sepatutnya di tahun baru
Dan usia pun bertambah jua
Tidaklah melakukan yg tidak sepatutnya...
Tapi tewas juga...
Bilalah nak berubah 😰😰😭

Hari Selasa
Seawal 7am I dah pi bersihkan front porch
Then teringin sangat nak makan bubur nasi
Semasa nak keluarkan beras
I teringatkan bubur lambuk pemberian restoren semasa Ramadhan...bulan 6 kan?
So defrost dan masak semula
Tambah air dan rempah kurma je 😀..
Korek fridge jumpa tempeh dan terung.
Ada juga frozen chicken teriyaki
Gorenglah....
Sambal hitam pun ada...
So here was bubur lambuk for my brekky


Then kalut kemas dapur
Kemas tv area
Sapu dan mop lantai juga...
Around 9.15am rehat jap.
Tonton recorded korean drama she was pretty
Macam best pulak.

So bila electrician tanya jadi ke nak tukar kipas siling and door bell
I minta datang pukul 11
Tapi dia ada kerja tempat lain
So nak datang 3-4pm...

Oklah tu
Sempatlah nak berk-drama
Cuci toilet and handwashing
Terlelap pun ya 😂😂😂

Around 4.30pm
Semasa I dok fokus tonton scary movie
Barulah them datang
Takpelah I buat kerja ofis je lah
Documents checking ...
Risau gak kot tiba2 keluar adegan yg tak sepatutnya 😅...
Luckily it was less than 30 minutes work

Tapi tulah...
Sampai ke sudah
I tak sort the piles of documents
I masih tak kemas master bedroom
Tu semua akibat IG-FB-TV ler kan...

Selain marathon menonton Cinta tiada ganti, I tonton aired and recorded movies. Antara movie yg ditonton...
1. Lights out
When the lights out, terrifying events threatened the safety and sanity of two half siblings.

2. My favorite wedding
When a doctor who always acts as problem solver meets the best man at her best friend's wedding

3. Home again
The life of a separated woman changes when three young film maker move into her house.

4. In time
Sci-fiction movie where people life span depends on the time stamped on their hand. They even have to pay everything in term of time such as 2 hours for bus ticket, a month for a hotel stay etc. It is about a poor man that is falsely accused of murder teams up with a beautiful heiress to bring down the corrupt system before their time runs out.

5. Chasing liberty
While on a diplomatic trip to Europe with her parents, the first daughter escape the secret service and meets mysterious stranger who actually a secret service too.

6. The inherited
When a newly married couple return to live in the house willed to the husband by his first wife who died horrifically, it become a nightmare as the new wife falls into a spiral of suspicion and madness.





No comments:

Post a Comment