Friday, May 27, 2011

Gulai kari octopus

Boleh ke korang makan gulai kari ini kalau rupabentuknya octopus sebegini rupa?

Ada tak the tentakel melambai-lambai hahaha... Aku bantai je masak kari ni tanpa santan last 2 weeks -may the 17th. Senang je. Gaulkan octopus dengan rempah kari ikan, mixed spices, ground ginger, onion, garlic, fennel, cumin, cardamon+crushed tomatoes+salt. Then apalagi masaklah and letak air hehehe....Don't forget zucchini and tomatoes slices for the colorful effect hehehe. The taste? Jangan tanya aku, as long as aku boleh telan, alhamdulillah ;))....

2 comments:

  1. rupa paras jangan dikira, janji boleh makan dah sedap. Hari tu pegi pangkor anak akak dpt tangkap octopus gemuk, tak tau pulak boleh dimakan. kalau tau harus dah bawak balik KL...hehehe....

    ReplyDelete
  2. Kari kurenglah, buat sambal sedap, masa kat usm dulu memang selalu saya pi beli, cuma kawan saya loya tengok tangan2 tu hehehe

    ReplyDelete