Friday, November 25, 2011

Masak, beli dan makan free

Ni, scheduled post..aku busy minggu ni. So layan je cerita basi :P....

On the beautiful date of 01012011, I cooked black pepper fried noodle-tiru LG...

Then on wednesday Teringin nak daging kicap, teringin jugak nak bende celur+sambal berlado

Ya ampun, kok pedas bangat sambel berladonya......Terus makan coklat...

On thursday, teringin pulak nak makan sambal sardin


Tapikan dah lama tak makan fish and chips


On friday, ngidam nak makan Egyptian Katayef-fried pancake with cream cheese/ricotta fillings.

SEdang sibuk sumbat filling sambil goreng, tetiba si mamat Azerbaijan datang dinner. Si minah housemate aku lah jadi tukang masak dia. Geramlah, aku kan pakai legging, so tak manislah kalau orang lelaki nampak kan, dahlah aku pakai short sleeve..kalau pakai three quarter ok sikit....Pelikkan aku ni kan, padahal tak pakai tudung....

Ok hari sabtu tak perlu masak ya.....kita ada makan free...eleh dah termasuk dalam accomodation fee...sem 1/2009 dinner@italian restaurant, 2/2009@Thai restaurant,1/2010@another italian restaurant, 2/2010@beach restaurant, 1/2011@turkish restaurant...so for sem 2/2011.....any idea?????????????

It was at indian restaurant. First as entree I ordered prawn pakora


and my friend ordered fish pakora
I just ordered orange juice while she ordered mango lassi...yum.....


Actually I ordered nan bread stuffed with tandoriii chicken and cheese, but sampai ke sudah aku tak dapat. So aku makan je kawan aku punya nan bread....Luckily tak sampai, coz my main menu which is fish in chef special sauce ni sangatlah besar portionnya...


Kawan aku ordered fish curry...hehehhe dalam mangkuk kecik aje....1/4 from mine...


For desert i ordered.....indian ice cream..hah koh..macam ada spice je la rasanya. Anyway i like the pistachio chunk.....
hah ko tengoklah gambar me with the accomodation manager...Percayalah aku tak crop gambar ini....tapi ni hasil petikan my kanda....Jangan salahkan camera I tau, kalau hang yang tak reti nak hold that camera. Segigil aku pun, tak pernahlah aku ambil gambar sekerat camni ;))))))))))


dan menu yang seterusnya dalam previous post hehhehee....

Anyway on 14/11, I cooked sambal ayam berlado for lunch.....Guna je la instant paste tu, cuma tambah kicap hehehe....tak ingat aku letak gula atau tak. Tapi sodap!!!!!!!


Apakah...............????????
Biar betul macam gerkin and bihun???? Boleh telan gitu?????

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kita tabur bawang goreng, kita buat sambal kicap, kita buat sup ayam guna je thai soup paste hehehhee....

Malam tu aku dinner bihun sup jugak....

Eh tapi...sup ada lagi...bihun adalagi for.........................
Kita tumis bawang, masukkan carot, masukkan sup, curahkan bihun, tabur black n white pepper and sayur...jadilah bihun pucat hehhehe...............


Bila tengok blog AlongRodz teringin pulak nak makan kacang phool,tapi aku malas nak kuarkan daging...so kita guna je la egg plant as substitute for beef.................sedap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


On saturday nite, baked bean ada lagi...roti ada lagi..bila rajin kuarkan daging...apalagi baru ikut resipi sebenar....Housemate ada tetamu, maka ajaklah depa makan sekali....Harap tak sakit perutlah hahahhaa.............Gambar takdo...lupa......

No comments:

Post a Comment