Friday, November 18, 2011

Surat,borang, jalan dan makan

On wesnesday the 9th, aku kalut menyiapkan semua surat, dokumen and isi borang yang berkaitan my studies. So, memang balik lambat, dah 10.15pm baru sampai rumah. Lapar gila. Kebetulan ada instant rice and red curry veges yang kawan aku bagi haritu. Apalagi aku reheat je la, tambah lady's finger dan goreng telur, makan ngan kicap....sedap


Then, aku pulun lagi menyiapkan keroje yang tak siap2 tuh. Entah camna dah awal pagi aku nak check semula satu surat yg aku dah prepare since monday. Tapi memang takde dalam pen drive, dalam lappy pun takde. Pulak dah......geram betul. Redha je la kena mengarang dan type semula.....Aku dok buat ni sampai nearly 5am . 7>am kena bangun la. Kan khamis ada appointment nak discuss ngan spv pasal my progress report and mintak her signature. Punyalah kalut nak print, ada satu dokumen tu problem pulak...try banyak kali baru dapat. Tapi dah 2 3 kali dok jenguk opis my spv, tapi dia takde. Masa aku nak email dia bagitau dia yg I slipped all the documents under her door, dia mai cari aku di bilik. So aku turunlah hehehhe. Jenuh dia nak approve my uni progress report, tulis komen and sign reports for my two sponsors, and another document for my CoE. Pulak tu kena tulis surat to support my plan of studies. Bila dah selesai tu barulah kami discuss pasal my latest paper. Macam biasalah kena tambah lagi kasi menarik. Aku pun tak tahu nak buat camna dah. Dia suruh je tambah figure, masalahnya semua graphic software dah expired. Kalau draw in Paint then convert to eps file online, gambar jadi blur pulak....Email bagitau my spv...Alhamdulillah dia nak register and pay for the license..:).

Aku tak bawak bekal, so aku plan lepas mintak certified true copy from uni advice, aku nak makan bread+pumpkin soup. Tapi bila terserempak dgn kawan aku dia nak try pulak bread+greek salad. Hah ko nak try sangat tak boleh telan hahhaha...yelah semua dah macam jeruk, ada olive, gerkin, sun dried tomat and feta cheese.....Sambil tu aku ceritalah yang haritu aku tak betul, pi buat floor plan and berangan hehehe. Seronoklah borak dengan kawan ini. Katanya bila kita stress better kita buat something yang menggembirakan kita. Rasanya betul la tu, lepas aku berangan with floor plan, dapur and living room....terasa lega n semangat buat kerja. Hehhehe semangat buat kerja tu mungkin timbul coz rasa bersalah berangan ;)))).....

Anyway, baru ku tahu untuk pengesahan from uni advice only for uni purposes. Tapi aku perlukan certified true copy for my new pasport....I have to update that changes in my visa at immigration departmentlah. Orang uni, suruh pi post office mintak cop. Orang Post Office suruh pi cafe cari JP. Ape menatang JP tuh? Bila aku pi cafe cari orang tuh, rupanya lelaki tu bar attendant je. Muda belia berseluar pendek...macam tak percaya je dia diberi kuasa as JP=Justice of peace. Macam Jaksa pendamai ek..........

So, on friday aku pi lah Immigration department in Sydney. Nak pos takut borng tak sampai, Nak fax takut depa misplace my form....So better bagi by hand



La, ingat kan depa terus update the changes, rupanya kena tunggu couple of days. Hmm sungguh tak efficient oz ni ek.......Jom baliklah

Dah penat datang Sydney, takkan nak balik cepat, bazir tiket je......Hah nilah jalan utama yang macam2 ada in the city...Belakang bangunan coklat tu Railway station, yg bangunan oren tulah ada immi department

Laparlah, jom pi lunch dulu kat indo restaurant. Kena lalu China town....ala ni sebelah je ngan Darling harbour
Tunggu dulu, kena lintas jalan lagiToleh kiri Darling harbour, toleh kanan ada Mamak heheheh....takde lak orang beratur panjang, selalu ramai je......

Bila dah lintas....cantik pulak tanglung ni ek


Dah sampai............Kita naik tangga dan...............

Yummy!!!!!!!!!!!!!!!! Nasi gureh=coconut rice+ikan balado, peanut sauce+belinjo crackers, omelette, peanut+anchovies, prawn+potato in chili paste, veges+sambal........

Sonak porut den, tapi nak gak try Es teller


La takde isi ke????? Kasi korek......


Oh ada buah kabung, green jelly, jagung, and nangka

Jom, pi paddys market. Takde apa yg menarik, sama je benda nya....e eh..ada shopping bag new design lah Feninlah bersesak..jom naik Market City. Alahai..baju Esprit takde yang menarik dahlah made in China. Kita beli Cotton on blouselah...AUD 10.......clearance sale kan.....

Awal lagi nih...kita pi World Squarelah, dah dekat 3 tahun kat sini, ni baru first time jejak...
Tapi tak best pun...Nine West pun takde beg yang menarik

Sampai rumah nearly 8pm. Baru je duduk...eh eh...ada bunyi fireworks. Apalagi berlari turun, jangan lupa camera :)....


Ala sekejap je ke...selalu 15-20 minutes....N mesti budget ciput. Jangan lupa on Saturday ada festival kat city

Ada dinosour petting zoo


Goyang seksi you :)...


Ada life band
Ada mmmmmmmmmmmmmm.......apa ye????

Sementara life band berehat, ada spontaneus dance ni ....


Eh..ramai pulak join....


Hah ko ramai yang join...makcik2 and mamat warna warni tadi pun join hehehhe....


Hah yang ini dance show from Serbian Community...


Ala la la...comeil bebudak ni....


Lapar....jom makan....


Jom balik...panas owh....


Eh...ada victorian dress pulak....


Kita nak pi minum dulu, tak mau beli ice-cream.....nak cari jalan short cut, terjumpa ni....cantik kan....
Apalagi kita beli milk tea easy way....asyik2 Taro..Kita try yaletto=yogurt with soy punch lah, topping pearl+rain bow jelly.....gulp gulp.....


Eh! bukan Domino baru buka ke....jom try garlic prawn..........


Alhamdulillah rezeki...my kanda belanja ;)))....Memetik kata2 dia ...makan sekali boleh, get along tak boleh...;)))))))))))))))....

Malam tu apalagi....kita pulun perabihkan tengok Sofiyya....Best jugak ek, waalupun kadang2 aku nyampah la kalau perempuan yang lemah....Tapi aku nak Ilyas ngan Sofi lah.....

No comments:

Post a Comment