Thursday, January 4, 2018

Urus Sendiri: Tua Kedekut Penganiaya

Apalah orang tua ni ...
Susah nak faham
Atau sengaja buat tak faham
Tak tahu
Atau buat tak tahu
Kaya tapi kedekut
Kalau ia pun value for your money
Kenapa nak aniaya orang lain
Kalau harta pakcik yg punca kepada masalah harta saya
Kenapa saya seorang yg perlu bertindak???

I dah complaint banyak kali
Dari pertengahan tahun lepas
Kenapa tak baiki lagi???
Kalau dah baiki apa buktinya???
Kenapa masih berlaku lagi???

Perbualan terakhir pada 16 dec 2017
Saya beri no tel si tukang
Pakcik kata dah suruh dia baiki
Saya hubungi oramg tu pada 21 Dec 2017
Katamya belum jumpa pakcik lagi

Saya check pada 1 januari  2018
Masih ada kesan berlaku lagi?
😠😠😠😠

Tengahari tadi dah jumpa si tukang
Confirmlah tak buat apa lagi
Kena tunggu penghuni pula
Orang tu ada keluarga
Katanya kena jumpa pakcik pula
Aku suruh buat segera

Bila call si tukang pula
Katanya dia bukan kontraktor
Tiada modal
Kena beli barang
Kena bincang
Bila tu?
Berlagak pun iya
Konom tak kisah....
Bila dicakap nak ambil orang lain

Bila contact orang tua penganiaya ni
Suruh buat segera
Dia nak akuan bertulis pula 😠
Macam I pula yg high demand...
Dah ko buat tak proper kan

Bila pakcik malas nak layan
Dia suruh cakap dengan makcik
Makcik ni susah nak faham
Tapi oklah setuju juga tanggung
Tapi I pula kena cari orang 😅

Si pakcik suruh orang lain pula check
Adoilah...nak check apalagi?
Buat jelah

Bila kita tegas
Dia lagi keras
Siap gertak dia boleh buat tak tahu
Siap beri amaran jgn ugut dia
Ada ayat2 dirty juga😠😠😠
Eh! Banyak ckp pula
Ko buat je lah cepat
Then nak jaminan pulak 😰😰😰

That is it lah
Tak kuasa nak layan
Tunggu je lah nanti

Report pada yg berkenaan
Mcm tak menyelesaikan apa2
Suruh buat tindakan yg I memang nak buat
Tapi bila google...
Kena ada personal info pakcik tu pulak







No comments:

Post a Comment