Sunday, April 24, 2011

BE POSITIVE !!!!

Hari Rabu lepas, masa aku bersiap-siap nak pergi uni, tetiba aku rasa tak sihat. Pening dan rasa panas. Tekak dan hidung pun rasa semacam. Ni gara-gara makan aiskrim memalam buta lah ni. Then, I went to my spv's office at 2pm. but she was not around. So, I came back to my room and sent an email to her together with the attachment of my current progress (latest version of my second paper) and my plan during her leave. Tetiba macam takde mood nak buat kerja, al-maklumlah dah berhempas pulas writing for this few days. So, I planned to go home early or maybe melencong jap ke city. Sementara tunggu waktu asar, aku pun blog walking dan akhirnya check my email. Alamak!!!! my spv has replied my email and asked me to see her at once. Maka aku pun kalutlah turun ke bilik dia. Tapi dia ada discussion dengan another lecturer. Anyway, she gave me back my paper that I have sent to her a week before and she also asked me to see her on Thursday at 9.30am.

Once I looked at the paper, my heart pounding really fast. Tak sempat masuk bilik, aku dah selak2 that paper while climbing the stairs. Ingat tak lagi yang aku kena justify my inconsistent result tuh? My spv didn't like the way I'm writing it. Her comment is
BE POSITIVE !.
Huish siap ada tanda seruan tuh....benganglah gamaknya. But, seriously I don't know what else to do. I have no idea how to justify my result in positive way. As I mentioned previously, I got the guidance from the phrasebank. So, if the guidance is not up to her standard what more that I can do ?????????????

Bila masuk my opis, rasa serabut sangat. Tak boleh pikir.....meja pun serabut.

Lantas, tanpa membuang masa aku turun ke bawah dan menjenguk-jenguk apa yang dijual at wednesday market. Tak kuasa aku nak beli barangan accessories ke hape kan. Baik aku beli junk food-dried sour cranberries, dried paw-paw and soy bean snacks apatah....Tetiba teringin nak minum hot choc. Terus pi beli LARGE SAIZ tuh.

Aku dah lama tak beli hot choc ni....Rasa macam mahal bebeno. Yang large aud4. Yang small aud2.50 kot. Baik aku minum home made milo je ;)). Tulah, my problem kalau stress, aku lepaskan pada makanan....Bukannya nak berzikir ke apa kan.

Malam tuh, memang tak boleh nak buat kerja...selain stress, cold and fever symptom pun ada. Rasanya, bila autum memang ramai yang berpenyakit gini maka virus pun mudah tersebar dan orang yang tak kuat antibodi mudahlah kena jangkitan. Yelah, kat rumah my housemate pun tak sihat dah 2 minggu kot, kat opis my ofismate pun dah lama kena. So, nak tak nak minum je lah panadol soluble tuh. So, hari Khamis pun kalut lah jumpa my spv for discussion. Bincang pasal my plan during her leave. Dia tak kisah aku nak buat projek apa as long as I know what to do :). Dia tanya gak pasal my second paper corrections. Aku kata tak sempat, padahal memang tak larat pun nak buat corrections. Aku tanya gak dia camna nak justify my result tuh. Hehehe berdas das aku kena you. Meamanglah dia gelak gelak. Tapi betul jugak katanya, janganlah sampai orang kata apa yang kami buat tuh bullsh**t je...Macam no point doing it. Then, dia suruh aku submit that paper correction to her and my pakcik at Adelaide ASAP. So kiranya kalau dia tak larat, pakcik boleh tengok gak paper tuh. Her expected baby's delivery date is on friday that week,but she will only goes to hospital wednesday this week...Aku mintak maaf jugak dengan dia aku ni slow in writing dan kadang-kadang takde mood nak writing. Dia suruh aku minum kopi. Pulak dah....aku kalau minum kopi lagi jadi tak tentu arah, jantung berdegup laju etc. Dia kata tulah bagus, aku tak ngantuk, senang buat kerja. Kalau aku dah tak tentu arah, minda tak stabil, satu hape pun tak jadi..kerja tak boleh buat, tido pun tak boleh....mengong semacam je :(...whateverlah. My spv tanya gak, bila aku supposed to finish my studies. Bila aku cakap next year, dia tanya aku tak boleh extend ka ??????????? Aduss !!! Kalau boleh tak mau extend....

Lepas discussion, aku buatlah corrections mana yang termampu. Lepas zohor ingat nak jumpa kawan di city. Tapi dia entah mana-mana. Aku pun dah habis credit nak call...So, aku merayau sorang2 sambil melihat easter show n activities. Silap, actually aku dah terlepas nak tengok the dance and cooking show. Yang ada mestilah kids rides
and 'animal farm'
ayam special ......mana matanya????

Ku teruskan perjalanan, nak tengok games yang ada...


Nyampah dengan mamat kat atas ni. Dia marah I coz ambil gambar...Perasan betul, aku bukan nak ambil gambar dia. Agaknya bengang coz games dia tak laku hahaha...Then, aku terus pi day market, normally on Friday, tapi since good Friday kan cuti so depa awalkanlah market tuh. Ni je lah gambar yang ada, Gerai buah dan sayur-sayuran dan gerai makcik turki buat gozleme dan pakcik cina buat mee goreng, aku tak berani pulak nak ambil gambar. Takut kena marah lagi hehehe....

Then, for lunch I had enchilada, the mexican food. Tapi aku takde mood nak ambil gambar jugak.
So, ni gambar yang aku google yang lebih kurang apa yang aku makanlah. picture credit to : http://www.el-indio.com/17_adj.jpg

Cuma, takde nasi dan sos tulah. My set ada banyak salad, chicken shredded, a dollop of sour cream, mashed avocado and grated cheese...yummy.........Nampak kurang menarik pulak, kalau nak tengok gambar yang menyelerakan sila click this link http://www.google.com.au/search?q=enchilada&hl=en&client=firefox-a&hs=cBp&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=fH-zTbW_PIvsvQPR3fWLBw&ved=0CFcQsAQ&biw=1280&bih=585

Memang banyak tak larat nak perabih. Memang buat dinner jugaklah. Balik dari city terus telan panadol. Malam tuh aku buat susu panas+ginger+madu...Bak kata dia, tu cara tradisional untuk hilangkan kesakitan. Bukannya nak hilangkan punca penyakit. Housemate aku siap suruh makan ubat dia lagi, apatah Cordal yang ada Day and night tablet tuh....

No comments:

Post a Comment