Thursday, April 28, 2011

Kita Bakor Kita Bakor

Bila dok tengok Kaklia dan blog Ceritera menayang sarapan pagi, aku tak mau kalah gak hehehe. Yelah biasanya kat rumah jangan harap nak buatkan, biasanya kalau pi hotel je aku suka ambil benda nih hehehe.....

Tapi, tu for the first platelah. Lepas tu barulah aku bantai salami+salad, danish +salted butter+marmalade.... cari omelette ka, porridge ka, nasi lemak ka, nasi kerabu ka. E eh kalau kat Rennaisance KB yong tau fu pun ada tau for breakfast....Lepas tu tersandor kekenyangan hahaha...

Tu sarapan aku last tuesday. Sosej rebus and sramble egg tanpa minyak. Petang tuh teringin nak memBakor.....so, my craving for Kuih bakar is cured hehehe....Tara......kuih bakor tenggelam, takpun karam ;)))

Punyalah lama tunggu nak dapat garing ditepi tuh. Takpelah, sambil tuh aku boleh buat budget and calculate my spending. Once I took it from the oven, it seems ok. Tapi bila aku turun semula bahagian tengah kuih tenggelam hahaha...Bila potong, frust sangat coz macam lembik je. Terlebih airkah? Rasanya gula je aku kurangkan. Terkurang tepungkah? Rasanya ikut sukatan. Habih tu, tak nyempat2 nak makan kan, mestilah lembik kuih tak sempat sejuk hehehe. Yang bestnya bila makan kuih yang panas dan bahagian tepi yang crispy...sedap nyer !!!!! Aku sorang je boleh perabih 1/4 dari kuih tu sambil layan Movie-Cun. Tu kira dinner akulah....

So, pagi Rabu bila dipotong yang crispy edge dah tak cripsy but still yummy....kuih pun dah tak lembik hehehe...Sedap lembut je. Sape lagi nak puji kan ;))..

Recipe from Myresepi lah :). Aku tambah cinnamon, lagilah sedap :). Sarapan pagi dengan kuih Bakor sambil tengok Merong Mahawangsa Part 1.

Dah sarapan, terkial-kial nak sort kertas atas meja. Kena pulak activate debit mastercard Commonwealth bank. Jangan tak tau, transfer duit aud500 dari NAB ke Commonwealth bank, boleh dapat aud100 tau. Better terus buat, kalau bertanggguh entah bila nak buat pulak kan. Sambil-sambil organize/sort tuh kita layanlah Sinar FM. Alamak terasanya nak masuk usia remaja purba ni ;))). Dah penat with document sorting, pi masak for lunch ....hehehe cous cous goreng cinaSpecial tuh !!!! Korang pernah rasa nasi goreng cina aje kan. Luckily perencah adabi ku ada ;)). Sambil makan, sambil layan Merong lagilah hahaha....Alamak baju pun kena basuh gak, sib baik machine wash.

Malam pulak tekak aku teringin nak makan baked chicken and grilled egg plant with black pepper sauce.
Hah....mengada-ngada sangat nak makan benda tu kan. Hah padan muka aku terbatuk-batuk sampai kuaq ayaq mataq.....

Then, today tetiba kena recharge internet yang hampeh ni...aud30/15GB or permonth. Jangan dilupa aktiviti hand washing yang sudah lama tertangguh diikuti pula hang drying and folding. Bila bilik dah kemas, baru sedap hati nak pi opis kan. Tu pun hampir cancel nak pi opis coz tetiba rasa mual n sakit kapla. Dah tengahari buta baru nak pi opiskan. Pi unicentre jap nak pi bayar accommodation. Nak terkuar bijik mata aku, bila tengok outstanding amount is aud2000. Alamak!!!! ku sangkakan aud1500. Manalah aku nak cari aud500 nih. Kiranya aud100 boleh dapat dari CM bank tuh. Lagi aud400???? Ya Allah murahkanlah rezeki hambamu ini. Harap-harap LHDN refund duit aku ASAP.....

Pi opis buat apa yang patut dan perabihkan my paper correction. Then pi woolies cari udang. Teringin sangat nak makan butter prawn. Tapi teringin gak nak makan vegetable pakora. Sib baik ada lagi pakora tuh. Bila balik, kalut pi solat. Then, sambil masak sambil tinjau Biggest Loser. Kurang semangat nak tengok dah, coz my favourite contestant Joe was eliminated last sunday huhuhu. Tetiba selesema pulak. Gara-gara balik malamlah ni. Lagipun, harini memang gigil due to cold wind. Biasalah kan Oz weather hehehe. Tapi tak tahulah nak kata pelik ke lawak ke my new housemate yg sampai oz baru dua bulan ni. Cara dia cakap kat aku pasal weather ni macam aku yg baru sampai sini and dia pulak yg dah 2 tahun kat sini. EEEEEEE.....minah ni makin lama makin annoying. Hehehe tulah kalau dah nyampah kat seseorang ituh, benda kecik kuman dia buat pun nampak besar gajah. Haritu, aku dah type kat blog melepaskan geram kat dia. Tapi tak terpublish pulak. Elok jugakkan camtuh. Tak baik buka aib orang. Tapi there's a limit. Hopefully aku akan terus sabar walaupun dia buat perangai lagi. Yelah siapa boleh tahan kalau orang buat sesuka hati dengan barang kita dan menyibuk serta mempertikaikan apa yg kita buat dengan barang kita.

Tulah kalau dah blood goes upstairs bengang, tetiba my butter prawn bertukar jadi sambal octopus pulak hehehe....


Tulah aku dah cakap, aku tak sihat pun makan laju je. Lepas tu complaint berat badan susah nak turun kan...hish.

3 comments:

  1. nyummmy nyummmy.ririn pun suke kuih bakar.sedappp ;)

    ReplyDelete
  2. saharina...yang garing tu sodap ;))

    ReplyDelete
  3. rajin betul lah anak dara sorang ni memasak.....terliur mak neng tengok gambar tuh...hahaha....nampak cantik sangat yr kuih bakar tu fai....mesti sedap tu kan...:)

    ReplyDelete