Tuesday, April 19, 2011

Jom Zumba....

Since last month aku dah insaf. Yelah bila badan rasa lemah dan kurang berstamina, pulak tu selalu stress, maka aku perlulah ber exercise. Aku minat zumba...tapi pelan2 lah dulu kan. So memula kita aerobic dulu-low impact for 10minutes. Style orang dedulu....



Hehehe...sexy giler yek orang dedulu bersenam, pakai swimming suit utk aerobic hehehe.

Then, kita terus ke aksi lompat -low n high impact for 8 minutes.



Pening kapla aku, tak pandai bernafas dengan betul ;))....

Next, lets ZUMba for 4 minutes.



Then 5 minutes Zumba yang paling best dengan music yang best...



Finally, aktiviti untuk kempiskan perut moncit n boroi ku....



Tapi aku tak ikut sangat yang ini. Aku buat 4 style sebanyak 2-3 round for each style.
First style-baring,...jangan pulak tido :p. Luruskan kaki ke atas. Then bend sikit ke paras lutut dan luruskan semula. (20 kali)
Second style-baring sambil kayuh basikal lah (20 kali-jangan sesuka hati kayuh, jaga breathing)
Third style- basic crunch as in the video (semi sit up) :20 kali
Fourth style: oblique crunch as in the video (rapatkan bahagian kanan badan ke lutut kiri dan sebaliknya)

Note:
Breath in-perut kembang, udara masuk ;))
Breath out-perut mesti kempis....

Jangan tak tau, punyalah aku bersemangat, buat pertama kalinya tahun ini, aku pi jogging last 2 weeks -saturday the 10th. 45 minutes tuh, tapi rasanya lagi banyak walking ;).....

No comments:

Post a Comment