Tuesday, October 11, 2011

Saya yang malas masak....

2 hari sebelum pergi Melbourne saya makan mee segera sahaja iaitu maggi kari, maggi tomyam dan juga Adabi-mee 3 rasa-kimchi....Opps ada juga saya goreng cucur bilis Adabi.

Saya balik dari Melbourne on 2/10/2011. Rasanya malam tu makan maggi jugak hehehe. Esoknya hari isnin=Australia labour day, maka dok diam2 kat rumah hehehe. Teringin pulak nak makan nasi dan telur masak kicap. Itu jugaklah my lunch pack to uni on Tuesday. Then for my dinner, I had beef kaprau yg cair lagi tak cukup bahan hehehe....

Daging tu rasanya aku beli before/during Ramadan hehehe... Hari Rabu aku ponteng. Malas nak masak nasi, so aku curah je kus kus dalam beef kaprau tuh hehehe. Malam tu aku masak mee sanggul. Gunalah jelah apa bahan yang ada hehehe....

Mee sanggul jugalah menjadi my lunch pack for Thursday. Cuma aku terus campur je kuah dan mee, jadilah versi kering hehehe....Petang tu pi city, teringin nak makan burger oporto, teringin jugak nak makan sushi. Sesudahnya for my dinner and supper I had french fries+sushi. Bondi Burger tu pulak jadi my lunch for Friday, cuma aku tambah chili sauce+gerkins.

Hari Sabtu, aku pi goreng ...macaroni ni. Letak je cili sauce+kicap+sos tiram.....

Hari Ahad pulak, aku teringin nak makan sambal ayam. So for supper, aku dok ratah je lah sambal ayam tuh. Rasanya beras dah habis. So for lunch on Monday, aku tambah air dalam sambal tuh dan curahkan kus-kus hehehe.....So jadilah...spicy couscous with chicken or spicy chicken with couscous........



Malam tu, apalagi makan maggilah. Then for tuesday lunch I had chicken kebab. Malam for supper I had Aik Cheong Kopi O and biskut cap ping pong hehehe....

So, anda semua janganlah tiru macam saya ya....Pernah ke korang jumpa orang malas masak macam saya? Entahlah..mood memasak sudah ke laut and the same goes to my blogging mood ;)...

p/s: mesti orang pelik kenapa aku suka sangat tulis aku makan apa pada hari apa. Well, aku ni kan pelupa...jadilah inilah salah satu cara for me to train my memory by recalling what I've done

No comments:

Post a Comment