Sunday, September 16, 2012

Bila stress jom makan opps melantak

Hari jumaat lepas setelah sekian lama baru saya pi uni. Konon nak pi awal tapi masih terkial2 dengan one section in chapter2 and to link it with chapter 5. At last at 12pm baru smpai uni. Lega! bila tinjau bilik spv pintu bertutup haha. Pelik jugak wpun hari rabu saya email beritahu that I wanna talk with her. So msuk opis, sempat check semula chapter 1. Rupanya ada lagi correction saya tak buat. Tetiba tang thesis structure in c1, saya tak sempt baiki. Ingat nak ikut cara senior, tapi his digital thesis tiada in my pendrive. Nak download dari online library ada problem loading page. Pi print, tinjau2 bilik spv pintu bilik dia dah terbuka :). So hntar je kat dia c1,c2,c3 and c5 and c6. Chapter 4, 7 and 8 lepas ni bru pulun. Coz kena check semula everything from calculation, simulation...........tulah masalah klu rekod tak ntah apa2. Jumpa je spv bagitau tak suka c2 yg menempatkan all formulas dalam tu.  So I told her if I were a reader I don't like to flip thru to c2 just to understand the equation in subsequent chapter. Dia macam biasalah. mesti kata cara dia better. Satu lagi I just told her the truth about how I feel bad since none of my work in c2. All refering to my senior or her colleague work. I'm afraid that examiner will notice that kinda like no originality or novelty. Just a slight changes in model and in term of structure and configuration etc. But she said it's normal and she gave example like everybody knows 1+1=2 without doubting the founder. It has been used repetitively. She asked me to quickly finish my work and send abstract and c1 to my x-spv in Adelaide. She noticed the thesis structure and she still wants me to write each chapter in point form. When I asked her to lend me the hardcopy of my senior thesis coz I couldn't get thru to get online digital thesis, she asked me to do my own way and don't copy. Huhuhu..I just want to see how he write it.........

Balik opis, tenet....ingat lepas asar nk pi fruit mkt n aldi. entah camna bersemangat nak siapkan thesis structure. Tapi takde idea. Luckily my officemate ada pinjam thesis senior dia. Tapi tak boleh ikut cara dia sangat coz seems too detail and takut redundant dengan abstract nanti. Masa kat toiltet blh dpt idea pulak hehe....Copy paste je la previous writing. Dulu saya ada buat brief intro for each chapter, tp spv tak suka. Cari2 file tu tak jumpa.....rupanya folder bln julai hehe. Ok siap, pi print semua chapter yang nampak ok. Belek2 still tak puashati...so ubah suai lagi. Teringin nak makan creamy potato. 5.20pm baru pi tunggu bus. Yeay creamy potato mestilah dengan set seafood pasta salad and grilled chicken...yummy


Nilah akibat philipino hmate tayang her leftover food in the morning. Tu yang ngidam tuh............Ayam tu ada sijil halal ya puan2.

Sebelum tu pi kedai Asian. First time masuk. Penat cari snack seaweed yang biasa beli.Why not cuba yang ini even though made In Thailand. Ada logo halal tau

 

Pusing-pusing. Nampak pulak si Aik cheong. Seronok ada kopi o....Biasa ada kopi 3 in 1 je kat kedai lain...
 

Then I must grab coke, tapi Fanta pun best gak hehhehe


Tapi teringin pulak baklava, so pi turkish shop hehe


Tapikan kurang sedap pun seewed tu, I lebih suka yg macam ini, crispy and lebih berperisa


Hari apatah,  buka my my food locker ada benda ni,  Mesti philipino housemate bagi hehhe. Dia ni idoklah kedekut bab makanan hehehhe. Walaupun nipis dan makan tak kenyang, memang suka yang gini. Ni perisa baru..kimchi hehhehe


Last Monday I bought 3 cans of this,

koreaan seasoned seaweed

dan ini

dan ini yang masam pedas


 Habih ku telan dlm masa 5 hari. Teruk kan, tak baik utk kesihatan, selain menambh kalori............tapi salahkan my stress n salahkan thesis ;). Oklah ngantuks..............

3 comments:

  1. Hi FairyLily, you just stay easy.....relax....have fun, and keep a song in your heart, always.
    Best regards.
    Lee.

    ReplyDelete
  2. nyum nyum... sedapnya yg ayam panggang tu.. terliur gak..

    ReplyDelete
  3. Hello Uncle Lee,
    thanks :)...As always, I really like that words"keep a song in your heart". It just like magic that can ease my stress ;)

    Jassnani...memang sedap heheh, tapi saya suka lagi pasta salad tu hehhehe

    ReplyDelete