Thursday, September 27, 2012

Misteri menjejak baju raya

Walaupun syawal telah berlalu, pastinya saya ingin coretkan kisah misteri baju raya ;). Dalam entri yang lepas2 ada saya bebelkan mengenai baju raya yang tidak sampai-sampai. Kawan beritahu dia akan poskan baju saya pada 3 Ogos 2012, namun pada minggu terakhir Ramadhan saya tidak menerima kiriman baju itu. Biasanya parcel boleh sampai dalam masa 7 hari waalupun dalam website tertulis 14 hari. Takpelah jika lambat sampai kerana musim raya. Sudah bukan rezeki saya untuk berbaju baru di pagi raya 19 Ogos 2012.

Tapi sangat terkilan apabila rakan tidak boleh dihubungi dari minggu terakhir Ramadhan sehinggalah minggu pertama Syawal-tidak membalas sms dan menjawab panggilan telefon. Bersangka baik bahawa dia terlalu sibuk ataupun telefonnya rosak. Bila, kesabaran saya menipis, maka saya menghantar email pada 28/8/2012. Ok, fine...telefonnya ada masalah. So, saya meminta parcel number untuk tracking purposes coz I was really worried that the parcel might lose somewhere. Owh, salinan kiriman tertinggal di rumah saudaranya di Selangor. Begitukah? Hmm..bersangka baiklah kirim dari utara tapi slip tertinggal si Selangor, takpun dia kirimkan terus dari Selangor . Ok, kita tunggu sehingga  31/8. Penantian yang sia-sia...............

Terlalu serabut dengan kerja, visa dan perlanjutan, saya sudah tidak larat untuk check pigeon hole hari-hari dan memikirkan baju raya lagi. Tiba-tiba pada 6/9/2012 saya terlihat miss card atas dining table. That is actually the second card, but I never received the first card :(. Guess what if I didn't take the parcel, the Australia post will send it back to sender on 7/9/2012 grrrrrrrrrrrrr............Maka saya pun kalut menyiapkan kerja dan hampir 4pm, saya bergegas ke post office. I complained that I never received the first card, the officer said that is the first card. Macamlah I am that stupid huh. Bila dia letak parcel atas counter...korang tengok tuh............


Such a liar. Bila I told him about that, boleh pulak dia tanya mana saya pi on both date. Manalah saya ingat. Lagipun rasanya ada je saya or housemate kat rumah. Tak kisahlah kami ada or tiada. soalannya mana pi first card tuh dan kenapa saya dapat second card on 6/9 walaupun ditulis 31/8. Katalah I lansung tak dapat second card ataupun dapat lambat dari 7/9, tak ke baju tu terbang semula ke Malaya.............He just said, I'll take note of that without apologising or giving the explanation. As for my friend she didn't give me that so call bukti pos sehinggalah hari ini. Adakah kerana ini?


Takperlulah kita nak sakit hati lagikan, baju pun dah selamat diterima...Alhamdulillah. Hargailah jasa baik kawan yang telah bersusah payah menolong untuk poskan baju tu kan ;). Balik tu........I nampak ni...........


I suka sangat...............


 terubat hati sikit.......


Tapi bila try baju tu huhuhu.....kurong pahang japanese cotton dan kasa rubia, cuttingnya tak cantik untuk I yang pendek ni. Pinggang baju tu ke bawah sangat n baju tu pun labuh :(. Apalah my favourite tailor ni, selalu ok je, kali ni sayang je kain mahal hasil hampehhhhhhhhhhh. Sabar..sabar....I lagi suka kain cotton Tok cap Nilai Square hahhahah.......Kenapa tah haritu pi beli corak2 munger yang macam sesuai buat kurong kedah tokwan. Tulah bila rambang mata, terus pilih yang ntah apa2 kan ;).

Jom kita posing baju baru dan rantai baru nak. Nak pakai rantai mana ya......


Serabut ek......

Try lain.......


Macam sweet je kan.........Boleh juga pakai pi shopping ;)................rantai tulah, bukannya baju tu :P.


 

Entri basi...belek2 folder jumpa dalam draft hahhaha. Nak tidolah...awal lagi baru 11.23pm kan. Tapi sakit kapara..tak tahulah pasal sinus ke, peod or stress.....

No comments:

Post a Comment