Thursday, August 9, 2018

My weekend with Mr DIY

Backdated post again 😅...

Pagi Sabtu kalut mengemas bilik bawah, dapur dan tv area.
Tapi lantai kotor so kena sapu dan mop.
Begitu juga upstairs 😰...
Perlu clearkan juga the second bedroom. Sumbat semua ke master bedroom la ...😅
Bilik air pun kotor
Porch pun ....
Alhamdulillah settled just before the electrician came around 10.45am...

Tapi semasa menyapu porch I tak perasan batang penyapu menyiat kulit jari I sampai begini.😰....


Tapi tu gambar esoknya. Di hari kejadian merah ler dalamnya...Confirmlah pedih kena air. Terbantutlah nak handwash my clothes

Here was my lunch...


Bought it while outing to buy the stove's battery.

Since I have been working hard in the morning...petang rehat je la. Then, I moved the towel rack from the second bedroom upstairs to the third bedroom. I want to make the third bedroom as clothes drying and ironing room. So had to rearranged several boxes and bags....

Once done with that, I folded half of the clothes piles while thinking where to put my working clothes...Kok sangkut semua dalam lemari mau eh roboh besi penyangkut tuh....Nak buat custom made wardrobe rasa belum cukup budget. Lagipun perlu letak tampal retak di dinding dan cat baru. Nak beli high and longer wardrobe confirm tak lepas di tangga. Suddenly I thought of something ... beli je clothes rack yg murah2 tu....I sorted clothes as well...yg berlubang/koyak/menipis tu buang je lah. Memanglah sayang...tapi bukan boleh jahit pun. Ada banyak skirt yg perlu dipotong. Yelah bila ukurlilit pinggan makin bertambah, lipat kain bergulung2...lagilah nampak gems di pinggang. Ada banyak juga kain pasang yg belum dihantar jahit....dah beli 3 tahun pun ada 😱😱

Malam tu sempat jugak set up online work for my customers. Yelah kan bila nak pi kursus kita still perlu berhubung dengan customers juga ....well just use the technology 😀

On Sunday, I supposed to go to office. Habih tu, kalau tak pi buatlah keroje di rumah... Tapi faham2 je la....Here was my brekky...


And here was my lunch...fish curry bought few days back...


Dah petang baru terhegeh2 pi pekan...Pi cash depisit to caterer. Nk bayar bil Celcom kedai tutup pulak. Singgah KFC jap. Then barulah ke Mr DIY...Dok round banyak kali tapi tak jumpa the clothes rack.. Alhamdulillah, akhirnya jumpa gak...kat rak atas...Dah kalau kita renek rendang memanglah tak nampak...Here are things I bought....


Biasalah plannya 1 barang je...alih2 berbarang2 😂😂😂...

Semasa di Mr DIY I terperasan yg washing machine 3m water inlet only costed around RM20 . However the plumber charged me RM95 for two WI+installation. The work for the installation just nailing the inlet to the door frame...I guess it costed around RM25 only. So the inlet only costed rm35 each. You see he marked up the price to RM15 each. Benganglah jugak...tapi bersangka baik je lah yg dia beli tu kualiti lagi bagus 😀....

Dah lalu chinese restaurant, I jadi tamak pulak. Hello kfc tu??? I bought ginger chicken and dried chilies chicken at of course halal chibese restaurant for dinner....

As I nearly arrived at the restaurant,, I was really shocked to see many people in front of my car. What happened? Is there any accident...When I arrived there, my worry became laughter of the day 😂😂😂...They just bangla workers waiting for their bus 😅😑😅😅.....

Once arrived at home, kita dinner dulu ...


Then definitely I could not wait to assemble the cloth rack....Excited to hang my working clothes as well..but not enough. Need to buy 2 set more 😅 ....




No comments:

Post a Comment