Monday, January 9, 2012

Masak-masak bulan Disember

This is scheduled post...
Sebelum saya tayangkan hasil masakan saya, haruslah saya tunjuk dulu sesi
makan free :)...kawan minta temankan dia bawak kawan dia jenjalan sekitar tempat kami. So dia nak belanja kawan dia, dia kena gak belanja saya jugak kan...rezeki saya :)...

Manggo lassi
Sizzling tandoori chicken...berasap you

nan bread stuffed with tandoori chicken and cheese....

satay prawn pizza...yang ni bukan makan free ya...kami share kot...

Sesi masak sendiri bermula ;))

beef steak and potato salad
+asparagus for dinner...a bit dry huh wpun only 3-5 minutes grilled for each side...tapi rasa tetap sedap :)

Tulah kena buat sendirilah, haritukan tak join the bbq gathering at out accommodation. Then, beef steak again with leftover potato salad+tomatoes for lunch the next day....gravy tu aku just curah susu je dalam fry pan yg ada lebihan steak juice hehehe..tak kuasa nak letak tepung..tu yg cair semacam hehhee

malam tu...telan kerabu manggo halus bebeno..tiada sos ikan guna juga sos tiram hahaha...

Teringin nak makan sambal cili api ikan bilis....tapi rupanya green chili sauce jauh beza rasanya dengan cabai rawit in bottle....banyak komplen ek...habis je aku makan...


Masa kat uni on 6/12, teringin pulak nak makan creamy tuna pasta...hehehe letak je butter, susu, cheese+black n white pepper....nal lagi ummph...letak fried dried chillies...

Kembang tekak pulak nak makan pasta...so ni lunch pack for 7/12.....


Konon je lunch pack for opis...sesudahnya, makan kat rumah je hahhaha. Then petangnya ngegada sangat nak churros...terlebih telur, maka adunan cair selain bau telur hahhaha...............

No comments:

Post a Comment