Sunday, January 1, 2012

Lonely new year ;).....

It was only 3 of us left in the house end of dec last year. Then, one moved out on 29 Dec and the other one on 31 Dec 2011. So it was only me in the house. Apalagi, sebaik sahaja the last person blah terus aku kemas dapur dan susun barang dalam fridge dan spring clean the freezer hehehe...............Kiranya menunggu masa jelah kan. Siap vakum rumah lagi tuh. Then, baru perasan msg n miscalled from kanda kata nak pi tgk fireworks at Sydney. Tak kuasa aku nak join. Mesti kena beratur n book tempat awal at circular quay selain crowded. Nanti fikir nak solat lagi, nak gi toilet lagi, balik lambat seelpas tgh malam lagi.....Better tgk kat Tv je kan, buat apa nak siksa diri. Tapi bengang jugak dengan kanda ni, the previous day macam nak join aku pi harbour je. Alih2 ubah fikiran. Serupa juga macam boxing day. Konon nak join aku, alih2 ikut housemate dia kembara NSW and Queensland. She used to say "I don't like people yang takde pendirian", alih2 dia yg buat gitu. Yelah dapat sesuatu yg lebih baik kan. Aku dulu sanggup korban demi dia. Janji dgn dia nak pi Westfield, alih2 ada kawan ajak pi Corelle, which is susah dapat peluang nak pi. Tapi dah janji punya pasal, aku kotakan jugak. Lagipun kesian dia sensorang. Bila masa dia, ada pilihan yg lebih bagus, she chose to leave me.

Tak kuasa nak bengang, then, aku masak sambal sardin petai...yum yum.....


Dah kenyang, ambil afternoon nap pulak ;))....Makan dah, tido dah....Tapi, di kala ku tgh seksi bersinglet and towel menyusun barang dalam cupboard at living room, tetiba pintu rumah dibuka. Alamak the german housemate balik hari ni ke, bila ku tinjau rupanya balak dia yg masuk dulu. Hish sib baik almari tengah terbuka, maka menyoroklah aku di belakang pintu. Tapi sempat lagi say Hi to that guy. Chet!!!! tak dapatlah aku nak berseksian dalam rumah. Luckily bf dia datang utk tolong angkat beg je..tupun kat pintu masuk je,

Then sambil lipat kain, aku borak dgn housemate yg kelaparan tuh. Kami decided nak throw away things in the fridge that belong to the residents who moved out.Then at around 6pm, aku pi jap ke harbour to see what's going on ;)...awalnya, dah ada yg melepak nak tunggu fireworks.
Aku pi beli jagung, then makan sensorang ngadap harbour. Masa tu rasa sedih sangat, rasa keseorangan sangat. Tapi tidaklah aku meratapkan, buktinya aku habis makan setongkol jangung yg besar tu yg ditabur black pepper and paprika ;))... Actually biasalah jadi lone ranger ni kan. But not during New Year Eve. This was my first time being alone as New Year approaching. Ye la selama ni setiap hujung tahun balik Malaysia kan. Konon tahun ni nak tgk suasana krismas and New Year in Oz lah. Alih2 padan muka aku kan...mati kutu. Then balik rumah. Tetiba nearby my house terserempak dgn my friends yg nak lepak awal di harbour. So aku janji nak join dgn depalah malam tuh. Syukur, I am not so lonely anymore. While my housemate was sleeping aku gigih keluarkan barang dalam fridge which not belong to us n letak atas meja.

Then aku pi harbour tgk fireworks. Tiada still photos yang semenggah. Cuba upload video ada error pulak ni. So, aku ambil just two snaps from video.
Memanglah uncomparable to the one in Sydney



Balik tgk tv...tetiba ada Shah Rukh Khan you.....


Sambil tu, check barang2 atas meja. i just threw away things that have already expired or will expire soon. Then naik atas, tgk Maharajalawak sat.....

On New Year 2012, I cooked my favourite dish, gulai tempoyak udang. Ada lagi 1/2 tin petai, so masukkan je la dalam gulai.....


So, Happy NEw Year :)..................

No comments:

Post a Comment