Friday, January 20, 2012

AKU BENGANG !!!!!!

I arrived home tonite at around 10.15pm. Dengan kepenatan, lapar dan sakit kepala sampai je rumah tengok dining table dipenuhi oleh my German housemate and residents from other units. They were playing uno. Tu takpelah...sambil berdiri aku tengok depa main dan sekadar berbual sikit. Takkan aku nak terus naik ke atas tanpa menegur mereka. Tapi ada jugak sesibuk pasal my studies...hish. Terfikir jugak masa tu, bila la depa nak balik, aku nak masak maggi. Bila nak makan nanti, takkan nak makan kat atas, tak manis pulak.Tapi takkan nak makan depan mata depa pulak. Luckily masa aku naik atas nak hantar barang, depa pun balik. Hanya sorang lagi yang tinggal berbual dengan my housemate. Yang bengangnya masa aku nak ambil air, masa tu jugaklah baru depa nak basuh pinggan. Ok, lepas tu dia baliklah. Then, aku nak cari sudu dan garfu aku tak jumpa pulak. My German housemate(GH) offered her cutlery and of course aku tak nak. Then she said that maybe our new Thai housemate use my stuff.

Me : I dont share my things....(masa ni memang cakap dengan nada lemah dan tak boleh fikir ayat yg proper)

GH: How would people know which one is your stuff and which one is common use.

Me: That's why I put my cutlery here (sambil tunjuk one space at the first dish rack, yelah second dish rack dia yg selalu guna. In fact yang first pun dia ada guna jugak. Tempat sudu pun dia guna gak)

GH: Then, you have no choice unless you dry your stuff.

Me: Grrrrrrrrrrrrrrr........................I don't always have time to do that. Maybe I just put my stuff there (pointing at empty space on the bench top).

Pelikkan minah ni tak considerate lansung. Since ada dua dish rack, why not satu aku guna, satu lagi dia guna. Aku tak tahu apa masalahnya. Kalau nak share dish rack pun aku tak kisah. Tapi kalau kau masak pork ko gunalah yang second dish rack tuh.

1 comment:

  1. apa nak buat dah duk campur dgn org luar..mcm-mcm perangailah kan..sabar ajerlah..tak lama lagi kan

    dah pandai masak macam-macam..suka gak makan daging kambing tapi tak suka ternak

    semuga sukses dalam pelajaran yer

    ReplyDelete